مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب زمینه های خلق ایده
امتیاز کاربران 5

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

صیاد هستم. از تاریخ 08 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 98 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
زمینه های خلق ایده

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

محمودشفیعی


یکی از مهمترین ابزارهای که به رشد و اثر گذاری تبلیغات دینی کمک می کند، آشنایی با محیط های ایده پردازی است. این مساله از چند جهت مهم می باشد:


اولا نظام حاکم کشور، نظامی ارزشی و اسلامی است و انتظار تبلیغات  قوی  و هدفمند دینی در  همه سطوح  اجتماعی و فرهنگی از آن می رود و اولین قدم، شناخت محیط ها و زمینه هایی است که امکان مانور دارد.


ثانیا بیشتر مبلغین دینی، خود را محدود به مراکز مذهبی وسنتی می کنند واز مراکز عمومی و خصوصی دیگر غافل هستند.این اتفاق به دوری سیستم تبلیغی از اثر گذاری میدانی در جامعه و درنتیجه عقیم ماندن فعالیت های دیگرفرهنگی منجر می شود .


سوما  فرهنگ مهاجم غرب  شناخت حرفه ی از زمینه ها ومحیط هایی که امکان نشر اعتقاداتش در فضای کشور دارد وسعی می کندبا روشهای مختلف  به این  محیط ها وارد واثر بگذارد .لذا  لزوم شناخت محیط های مناسب خلق ایده های تبلیغی  دو چندان می شود


در این مقاله به چند محیط  مناسب ایده پردازی اشاره می شود :


محیط های ایده پردازی :(1)

محیط و فضای عمومی


محیط و فضای عمومی با تنوع قالبها و روشها، زمینة بسیار شایسته‌ای برای ایده‌پردازی و اجرای طرح‌های نو و مبتکرانه است. از جمله: سیما و منظر شهری – تابلوهای محیطی – تابلو پلها – اِلمانهای شهری – نمادها و نشانه‌ها – معابر و میادین – پارکها و فضای مکث شهری – ایستگاه‌های مترو و اتوبوس - تزیینات داخلی ساختمان‌ها –کریدور و راهروها.


سنتها و آیینها


از جمله: آداب و رسوم – جشنها و جشنوارهها – مناسبتهای ملّی، مذهبی و انقلابی – گردهمایی‌ها – رویدادها –بازیهای بومی و محلی - اجتماعات انسانی – مسابقات میدانی – مراسمات موضوعی.


ادبیات و فرهنگ عامیانه


از جمله: شعر – داستان – لالایی –ضرب‌المثل – لطیفه – محاورات عمومی


صنایع و محصولات


از جمله: محصولات دیداری – شنیداری- نمایشی- اسباب‌بازی – هنری – تشریفات – هدایا و سوغات – کمک‌آموزشی فراغتی – ارتباطی - کاربردی- صنایع دستی و مستظرفه – تزیینات.


رسانه‌های اجتماع‌مدار


از جمله: مترو – اتوبوس بینشهری – اتوبوس شهری – تاکسی - سرویس مدارس – سرویس دانشگاه – سرویس ادارات – ورزشگاهها – پارکها و... .


رسانه ملی )رادیو – تلویزیون(


از جمله: فیلم و سریال – برنامه‌های گفت‌وگومحور – گزارش - مستند - بازی و مسابقات - اخبار و قبل و بعد از آن – پیامهای بازرگانی – آیتمهای میانبرنامه - آرم استیشن برنامه‌ها – برنامه‌های زنده - نظرسنجی و...


1 . (برگرفته از دفترچه راهنمای ایده پردازی ) نوشته :دکتر محمد قطبی

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما