مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب زندگی خدا پسند از نگاه قران
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سیدمرتضی هستم. از تاریخ 03 اردیبهشت 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 11 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
زندگی خدا پسند از نگاه قران

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

چگونه زندگي خدا پسندی داشته باشیم؟

خداوند متعال در قرآن کریم از کلمه ی«حيات طيبه» برای زندگی ایده آل استفاده کرده است. در سوره نحل این چنین می خوانیم که: «هر كس از مرد و زن كه عمل صالح انجام دهد در حالي كه ايمان داشته باشد به او زندگي پاكيزه‌اي را مي‌دهيم.» در این آیه ی شریفه از زندگی ایده آلی که بر اساس آموزه های دینی تشکیل شده باشد از «حيات طيبه» یاد شده است. با این وجود به برخی از ويژگي‌هاي حيات طيبه مي‌پردازيم:
1). ارتباط با خدا: از دیدگاه قرآن کریم، زندگی هنگامی به ارزش واقعی خود می رسد که وجود خدا در زندگی ملموس و قابل احساس باشد. اگر زندگی ما با خدا پیوند بخورد باعث هدفمند شدن زندگی و دوری از بطالت و پوچی می شود. انسان واقعي از نظر قرآن كريم به کسی گفنه می شود که ياد خدا را فراموش نکند چرا فراموش کردن خدا مساوی با فراموش کردن خويشتن است. وَ لا تَكُونُوا كَالَّذينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُون «و همچون كساني نباشيد كه خدا را فراموش كردند و خدا نيز آن‌ها را به «خود فراموشي» گرفتار كرد، آن‌ها فاسقان‌اند».(1)

2). هدفمندی در زندگی: یکی دیگر از ویژگی های زندگی قرآنی این است که بر اساس هدف و مقصد ارزشمند می باشد. از نگاه اسلام شروع و پایان زندگی بر اساس هدف مفید می باشد و از نظر قرآن، مبدأ و منشأ انسان، خداست. إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون . «ما از آنِ خدائيم و به سوي او بازميگرديم».(2)
3). زندگی بر اساس قوانین و ضوابط صحیح: دیگر ویژگی زندگی قرآنی این است که بر اساس ضابطه و قوانین تربیتی صحیح تشکیل شده باشد. انسان با ایمان به این سبب که قرآن کتاب هدایت اوست، در مسیر زندگی خویش هيچ‌گونه شك و ترديدي را به خود راه نخواهد داد. ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فيهِ هُديً لِلْمُتَّقين. «آن كتاب با عظمتي است كه شك در آن راه ندارد و مايه هدايت پرهيزكاران است».(3)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ادامه دارد.........

ادزس آیات:

1.بقرا -156

2.حشر-19

3.بقره-2

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما