مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب زن و وحی
امتیاز کاربران 5.0

توزیع گر شبکه های اجتماعی تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

عجمی هستم. از تاریخ 30 آبان 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های توزیع گر شبکه های اجتماعی تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 56 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
زن و وحی

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ پنج‌شنبه, 27 مهر 02


إِنَّ الْمُسْلِمينَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتينَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقينَ وَ الصَّادِقاتِ وَ الصَّابِرينَ وَ الصَّابِراتِ وَ الْخاشِعينَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقينَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصَّائِمينَ وَ الصَّائِماتِ وَ الْحافِظينَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحافِظاتِ وَ الذَّاكِرينَ اللَّهَ كَثيراً وَ الذَّاكِراتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظيماً 1

همانا همه مردان و زنان مسلمان،مردان و زنان با ایمان،مردان و زنان اهل طاعت و عبادت،مردان و زنان راستگو، مردان و زنان صابر،مردان و زنان خدا ترس، مردان و زنان خیر خواه و مسکین نواز، مردان و زنان روزه دار، مردان و زنانی که پاک دامنند و مردان و زنانی که بسیار از خداوند یاد می کنند، برای همه ی آنها خداوند مغفرت و پاداش بزرگ آماده نموده است.

آیت الله جوادی آملی: در فرهنگ وحی از زن به عظمت یاد شده است و این اختصاص به قرآن ندارد و در انجیل، تورات و صحف خلیل الله نیز مطرح بوده است.2

قرآن درباره مادر موسی می گوید:« وَ أَوْحَيْنا إِلى‏ أُمِّ مُوسى‏ أَنْ أَرْضِعيهِ فَإِذا خِفْتِ عَلَيْهِ فَأَلْقيهِ فِي الْيَمِّ وَ لا تَخافي‏ وَ لا تَحْزَني‏ إِنَّا رَادُّوهُ إِلَيْكِ وَ جاعِلُوهُ مِنَ الْمُرْسَلين‏ »3 « ما به مادر موسی الهام کردیم که او را شیر ده و هنگامی که بر او ترسیدی وی را در دریای نیل بیفکن و مترس و غمکین مباش که ما او را به تو باز میگردانیم و او را از رسولان قرار می دهیم».

در این آیه ی شریفه خداوند به مادر حضرت موسی(ع) الهام می کند و از این که خداوند سبحان او را مورد خطاب قرار داده است، مقام شامخی برای زن است.

زن در تفکر قرآنی همپای مرد، تکامل پذیر و اوج گراست و در پرتو شناخت و عمل به معراج می رود و به تعالی دست  می یابد.

1. احزاب،35

2. زن در آیینه جلال و جمال- آیت الله جوادی آملی

3. قصص،7

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما