مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب زیارت قبر مبارک امام حسین علیه السلام
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

مدنی هستم. از تاریخ 17 بهمن 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 43 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
زیارت قبر مبارک امام حسین علیه السلام

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ سه‌شنبه, 09 آبان 02


بسم الله الرحمن الرحیم

شیخ صدیق در کتاب امالی از عبد الله بن فضل روایت کرده است که گفت : نزد امام صادق علیه السلام بودم که مردی از اهل طوس وارد شد و از آن حضرت سوال کرد : ای فرزند رسول خدا ؛ کسی که قبر مبارک امام حسین را زیارت کند چه پاداشی خواهد داشت؟

امام به او فرمود :

(یا طوسی ؛ من زار قبر أبی عبدالله الحسین بن علی علیهم السلام و هو یعلم أنه إمام من الله مفترض الطاعه علی العباد غفر الله له ما تقدم من ذنبه و ما تاخر و قبل شفاعته فی سبعین مدنبا ، و لم یسال الله عزوجل عند قبره حاجه إلا قضاها له... .)[1]

ای طوسی ؛ کسی که به زیارت قبر اباعبدالله الحسین علیه السلام برود و او رابشناسد که امام واجب الاطاعه است یعنی خداوند بر همه بندگان واجب کرده که از او فرمانبرداری کنند ، خدا گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد ، و شفاعت او را در مورد هفتاد گنه کار می پذیرد ، و در کنار قبر مبارک حاجتی را از خدا درخواست نمی کند مگر آنکه برای او برآورده می کند ... .

در اینجا باید به این مطلب اشاره نمائیم که : (خدا گناهانی را که در آینده ، زائر امام مرتکب می شود ، می آمرزد) معنایش این است که توفیق توبه کردن به وی مرحمت می شود و عاقبتش را نیکو می گرداند ، تا اجازه و رخصت در ارتکاب گناه که از نظر عقلی قبیح است لازم نیاید.

 

 


[1] امالی صدوق ص 684 ح 11 ـ بحارالانوار ج 98 ص 23 ح 15

متن: 15-  لي، [الأمالي للصدوق‏] الطَّالَقَانِيُّ عَنْ أَحْمَدَ الْهَمْدَانِيِّ عَنِ الْمُنْذِرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْفَضْلِ قَالَ كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَدَخَلَ عَلَيْهِ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ طُوسٍ فَقَالَ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ مَا لِمَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع فَقَالَ لَهُ يَا طُوسِيُّ مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع وَ هُوَ يَعْلَمُ أَنَّهُ إِمَامٌ مُفْتَرَضُ الطَّاعَةِ عَلَى الْعِبَادِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ وَ قَبِلَ شَفَاعَتَهُ فِي سَبْعِينَ مُذْنِباً وَ لَمْ يَسْأَلِ اللَّهَ جَلَّ وَ عَزَّ عِنْدَ قَبْرِهِ حَاجَةً إِلَّا قَضَاهَا لَهُ


برچسب‌ها: محرمسیره نسیم وحی

+ نوشته شده در  پنجشنبه ششم آبان ۱۳۹۵ساعت 11:38  توسط سیدمحمدمهدی مدنی  |  یک نظر

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما