مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب سؤالي براي عقلاي تاريخ در مورد بیعت نکردن حضرت زهرا سلام الله علیها
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

الفقير الي الله هستم. از تاریخ 23 آبان 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 218 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
سؤالي براي عقلاي تاريخ در مورد بیعت نکردن حضرت زهرا سلام الله علیها

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ جمعه, 28 مهر 02



با سلام خدمت همه ی دوستان محترم ، و شهادت حضرت زهراء سلام الله علیه اولین شهید ولایت را تسلیت عرض می کنم.

 باتوجه به اینکه در آستانه ی شهادت حضرت زهراء علیها السلام قرار داریم ، مناسب دانستم که در مورد این دریای بی کران معرفت و مواضع سیاسی ایشان مطالبی را تقدیم شما کنیم. 

 مقدمه : 

 1)شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها از شخصیت های بزرگ اسلامی بعد از نبی مکرم اسلام و حضرت امیر سلام الله علیهما و آلهما می باشد و در میان غالب مسلمانان بعد از رحلت حضرت رسول الله ، شخصیتی مورد اتفاق تر از حضرت زهرا سلام الله علیها نبود  به طوری که  کسی در فضیلت ایشان شکی ندارد . و در فضیلت ایشان همین بس که تمام علمای مسلمین اتفاق دارند که ایشان سیده ی اهل بیتی است که در قرآن خدا آنها را تطهیر کرده و حضرت رسول فرمودند:فاطمة سیدة نساء العالمین  یا هی روحی التی بین جنبیّ(فاطمة جان من است). لذا توضیحاتی بیشتر از این ، در بیان عظمت ایشان بین مسلمین لازم نیست و هر قدر که بیشتر از عظمت ایشان گفته شود نه تنها حق آن اداء نمی شود بلکه ضعف خود را بیشتر در بیان مقام ایشان اظهار کردیم. 

 2)از عجایب این است که  این شخصیت عظیم یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها بسیار مورد توجه حضرت رسول واقع شده بود به طوری که کمتر شخصیتی است که رسول اکرم اکثر احوالات دنیوی و اخروی را در مورد ایشان باز گو کرده اند که در دنیا چه اتفاقی برای او خواهد افتاد و در قیامت چه مواضعی اتخاذ خواهند کرد و چطور خدا را ملاقات خواهد کرد و.... که در این باره روایات فراوان است و این نشان دهنده ی توجه خاص و بیش از اندازه ی ایشان به این شخصیت و نشان دهنده ی عظمت ایشان است. لذا شخصیت زهرای مرضیه شخصیت ممتاز و کم نظیر در تاریخ است و بسیار بسیار مهم است که ایشان چه مواضعی را در قضیه ی بعد از رحلت نبی اکرم و نسبت به جریان سقیفه اتخاذ کردند لذا بررسی مواضع ایشان در این قضایا از اهمیت خاصی برخوردار است که میزان در تشخیص حق از باطل خواهد بود.

 3)هیچ کسی نمی تواند ادعا بکند (و تحدی می کنم )که بتواند بگوید که حضرت زهراء سلام الله علیها با خلیفه ی  بعد از رسول اکرم بیعت کرد.  هیچ کس بلااستثناء توانائی اثبات چنین مطلبی را ندارد و این مساله در مورد حضرت زهرا در تاریخ بی نظیر است چون اگر بگوئیم که حضرت امیر سلام الله علیه با خلیفة بیعت نکرد می گویند که بعد از 3 یا 6 ماه بالاخره بیعت کرد ولی در مورد حضرت زهرا هیچ کس را یارای اثبات چنین مطلبی نیست بلکه تمام مسلمین متفقند که حضرت زهراء با خلیفه بیعت نکردند و با همین حالت رحلت کردند. 

 حال سوال تاریخی و مهمی که حضرت زهرا برای عقلای عالم در پیشانی تاریخ گذاشت این است :   

 

***که چرا ایشان بیعت نکردند:  ؟!

 

دو جواب بیشتر می شود گفت:  

 

1) ایشان به مساله ی خلافت بی اهمیت بودند 

 

2) با اینکه می دانستند که شخصی ادعای خلافت کرده ، با او بیعت نکردند 

 

 ***اگر جواب اول را بپذیریم  پس باید بگوئیم که حضرت زهراء سلام الله علیه رحلت کردند و بیعت امامی را بر  گردن نداشتند و در این صورت باید بگوئیم که ایشان به مرگ جاهلی (و العیاذ بالله) رحلت کردند چون مورد قبول مسلمین است که ایشان فرمودند:من مات و لم یکن علیه بیعة امام مات میتة جاهلیة (هر کس بمیرد و بیعت امامی را بر گردن ندارد به مرگ جاهلی مرده است). و هیچ کس چنین اساءه ی ادبی را به چنین شخصیتی نمی پذیرد. 

 ****و  اگر جواب دوم را پذیریم که مضطریم آن را بپذیریم باید بگوئیم که ایشان مهر بطلان بزرگی را به خلافت متصدیان خلافت بعد از نبی مکرم زدند و لذا فعل حضرت زهراء یکی از بزرگترین دلیل بر صحت خلافت حضرت امیر سلام الله علیه بعد از رسول اکرم و بزرگترین دلیل و سند بطلان خلافت ایجاد شده بعد از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می باشد.

 دوستان محترم بحث بسیار گسترده تر از این است که مطرح شد لکن اختصار اقتضا می کرد که خلاصه و فشرده ای از آن مفصل بیان شود و تفصیل و تحقیق مساله را به عقلا و محققین موکول می کنم.   

 در نهایت باز هم این مصیبت عظمی را به همه ی مسلمین تسلیت عرض می کنم و امیدوارم خدا رضایت زهرای مرضیه را شامل همه ما بگرداند.

 

 

 

موفق و مؤید باشد......

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما