مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب شب توبه و بازگشت
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر شبکه های اجتماعی

حسن رحیمی هستم. از تاریخ 11 تیر 1401 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر شبکه های اجتماعی تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 2 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
شب توبه و بازگشت

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ جمعه, 22 اردیبهشت 02

شب قدر

خدای تعالی در طول زندگی انسان فرصت هایی قرار داده برای بازگشت به سمت خودش. با یک مثال مسئله را بیشتر توضیح میدهیم.

وقتی ما به مسافرت میرویم مثلا از قم به سمت مشهد، یا تهران به سمت شمال در میانه راه یکی از اتوبان ها را اشتباه رفته و وارد اتوبان دیگری که اصلا ارتباطی با مسیر نهایی ما ندارد میشویم. حال تصمیم ما چیست؟ قطعا باید در اولین بریدگی، دوربرگردان، برگشته و به سمت مسیر اصلی خود حرکت کنیم در این صورت کسی بگوید من اشتباه آمدم اما میخواهم همین مسیر را ادامه و به مقصد خود(مشهد،شمال) برسم. این امر نیز محال است.

حال خدای تعالی در طول زندگی ما چنین دور برگردان هایی قرار داده برای اینکه از اشتباهات زندگی، کوتاهی های در طاعت او برگشته و به مسیر اصلی برگردیم، از جمله این دور برگردان ها شب های قدر است.

در شب قدر هست که انسان باید قدر خودش را بشناسد و با چنگ زدن به ریسمان الهی در مسیر او قدم بر دارد. در واقع شب قدر شروع سال جدید است که همه اتفاقات یکسال آینده انسان در آن رقم میخورد و همه اعمال به امضاء حضرت حجت(علیه السلام) میرسد بنابراین باید کاری انجام داد که امام زمان علیه السلام عنایت ویژه ای به ما کند بهترین کارها را برای ما امضا نماید. از طرفی نیز این شبها به وجود امیرالمومنین علیه السلام گره خورده است تا خدای تعالی برای بندگان خود بهانه ای ایجاد کند و آنها با واسطه قرار دادن آن حضرت به درگاه الهی موجبات عفو و آمرزش را فراهم کنند.( وابتغوا الیه الوسیله). مائده.۳۵.

توبه نیز گفتن کلمات استغفار و اذکار نیست بلکه انسان در باطن باید از کارهای خودش پشیمان و با التماس از درگاه خدای تعالی بخواهد که دیگر به دنبال اعمال ناپسند مورد.

در نتیجه این شب ها،بسیار شب های عالی در طول سال هستند و میتوان با توسل به امیرالمومنین علیه السلام بهترین سرنوشت ها را از خدای تعالی درخواست نمود و او هم واسطه ای چون علی بن ابی طالب علیه السلام را رد نمیکند.

برای همه در درجه اول ظهور امام زمان علیه السلام دعا کنیم.

التماس دعا.


----------------------------------

برای دیدن مطلب مرتبط:
امید به خدا داشتن در سختی ها
به جای فطریه یک کربلا بده آقا

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما