مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب شب قدر و نزول قرآن
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

مسلم هستم. از تاریخ 30 دی 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 34 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
شب قدر و نزول قرآن

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01
در پرونده بهار معنویت

این پرونده را با 408 اثر دیگر آن ببینید

در نخستین آیه سوره قدر می‌فرماید: «ما آن [=قرآن] را در شب قدر نازل کردیم»؛ (إنّا أنزَلناهُ فی لَیلَةِ القَدر)جمله (إنا انزلناه) «ما آن را نازل کردیم»،به عظمت این کتاب بزرگ آسمانی نظر دارد که خداوند نزول آن را به خود نسبت داده است.

نزول قرآن در شب قدر، شبی که مقدرات و سرنوشت آدمیان در تمام سال در آن تعیین میشود،دلیل دیگری بر سرنوشت ساز بودن این کتاب آسمانی است. باتوجه به این آیه و آیه۱۸۵بقره نتیجه گیری می‌شود که شب قدر در ماه مبارک رمضان است.

اما کدام شب است؟ از قرآن چیزی در این مورد استفاده نمیشود ولی مشهور در روایات این است که در دهه آخر ماه رمضان ، شب بیست و یکم یا بیست و سوم است. البته در روایات متعددی بیشتر روی شب بیست و سوم تکیه شده است.

امام صادق (ع)در حدیثی فرمود: «تقدیر مقدرات درشب نوزدهم ، تحکیم آن در شب بیست_و_یکم و امضا در شب بیست_و_سوم است» و به این ترتیب بین روایات جمع می‌شود.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما