مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب شرایط اجابت دعا (قسمت دوم)
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

فریدونی هستم. از تاریخ 08 اسفند 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 12 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
شرایط اجابت دعا (قسمت دوم)

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ جمعه, 28 مهر 02


4- آن كه به عهد و پيمان خويش با خداى متعال وفا كند و آن عهد و پيمان، پرستش پروردگار و اطاعت و فرمانبرى نمودن از او و پرستش ننمودن شيطان و فرمانبرى نكردن از اوست.

أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يا بَنِي آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّيْطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ. وَ أَنِ اعْبُدُونِي هذا صِراطٌ مُسْتَقِيمٌ (يس آيه 60- 61)

در تفسير على بن ابراهيم قمى- عليه الرحمه- از حضرت صادق عليه السّلام روايت شده كه شخصى به آن حضرت عرض كرد: فدايت شوم! خداوند فرمود: ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ ولی ما خدا را مى‏خوانيم ولى دعاى ما مستجاب نمى‏شود. حضرت فرمود: براى آن است كه شما به عهد خداوند وفا نمى‏كنيد، زیرا خداى- عزّ و جلّ- می فرمايد: أَوْفُوا بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ (بقره آيه 40)

به خدا سوگند! اگر شما به عهد و پيمان خداوند وفا كنيد، البته خداوند نيز به عهد و پيمان خود درباره شما وفا نمايد و دعاى شما را مستجاب گرداند.( تفسير نور الثقلين، ج 4، ص 527. به نقل از تفسير قمى)

5- آن كه از مخلوقات قطع اميد نموده و تنها به خداى- عزّ و جلّ- اميدوار باشد، تا دعاى او مستجاب گردد.

در كتاب كافى از حفص بن غياث روايت شده كه‏ گفت: حضرت صادق عليه السّلام فرمود: هرگاه یکی از شما بخواهد طوری دعا کند که حتما خداوند خواسته اش را برآورده سازد،باید از تمام خلق قطع امید نموده و فقط به ذات مقدس پروردگار اميدوار باشد. پس هرگاه چنين حالتى در دل وى پيدا شد، از خداوند چیزی را درخواست نمی کند مگر اینکه دعایش مستجاب می شود.                                                            ( بحار الانوار، ج 93، ص 355)

6. آن كه خداوند را با نيتى خالص و پاك و لا دلى پرهيزكار و شكمى خالى از حرام بخواند، تا دعاىش مقبول درگاه خداوند واقع شود.

در كتاب فلاح السائل از حضرت صادق عليه السّلام روايت شده كه فرمود: هرگاه يكى از شما بخواهد دعاى وى مستجاب گردد، پس باید كسب خود را پاكيزه نموده، و حق الناس را از عهده خود بيرون كند، به درستى كه بالا برده نمى‏شود به سوى خداوند دعاى بنده در حالى كه در شكم او غذاى حرامى باشد و يا حقى از مردم به عهده وى باشد.( بحار الانوار، ج 93،ص 321. به نقل از فلاح السائل.)


======================================
برای مشاهده ی مطالب مرتبط:
 شرایط اجابت دعا (قسمت اول)
شرایط اجابت دعا ( قسمت سوم )

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما