مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب شما به بی‌حجابی ما احترام بگذارید تا ما نیز به حجاب شما احترام بگذاریم!
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

علوی زاده هستم. از تاریخ 26 آبان 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر سایت توزیع گر شبکه های اجتماعی توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 449 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
شما به بی‌حجابی ما احترام بگذارید تا ما نیز به حجاب شما احترام بگذاریم!

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

شاید شما هم شنیده باشید که برخی از کمپین‌های ضد حجاب به مدافعین حجاب و آمرین به معروف و نهی از منکر می‌گویند که: شما به بی‌حجابی ما احترام بگذارید تا ما نیز به حجاب شما احترام بگذاریم؛ آیا این جمله منطقی است؟

در پاسخ باید گفت که اولاً کسی به شما بی‌احترامی نمی‌کند و حق بی‌احترامی هم ندارد فقط محترمانه می‌خواهند که موازین شرعی و قانونی را رعایت کنید اما شما با این شعارتان تهدید می‌کنید که احترام نخواهیم گذاشت.

ثانیاً اینکه این ادعا شبیه شبهه دیگری است که الزام قانونی نظام جمهوری اسلامی به حجاب را با الزام رضاشاه به کشف حجاب  مقایسه می‌کنند و می‌گویند هر دو مثل هم است درحالی‌که قیاس این‌ها باهم صحیح نیست و میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.

اینکه گفته شود شما به کار ما احترام بگذارید تا ما هم به کار شما احترام بگذاریم، جایی صحیح و قابل‌قبول است که آن دو کار ارزشمند و معروف باشند اما درجایی که یک عمل ارزشمند و معروف و عملی دیگر ضد ارزش و منکر باشد، قیاس مع‌الفارق است نمی‌شود گفت که تو به رفتار زشت من احترام بگذار تا من هم به رفتار صحیح و زیبای تو احترام بگذارم.

بنابراین «الزام به حجاب» با «الزام به کشف حجاب» مثل «الزام به ترک اعتیاد» با «الزام به اعتیاد» قابل‌مقایسه نیستند و هیچ انسان عاقلی آن‌ها را باهم یکی نمی‌داند؛ چراکه یکی پسندیده و دیگری ناپسند است، یکی محبوب و دیگری منفور است، یکی مشروع و دیگری نامشروع است.

و اما اینکه شخص بی‎حجاب در بین مردم از احترام بیشتری برخوردار است یا بانوی باحجاب شهید مطهری ره می‌نویسند:

«اسلام مخصوصا تاکید کرده است که زن هر اندازه متین تر و باوقارتر و عفیفتر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مرد نگذارد بر احترامش افزوده می شود.»[۱]

خانم وندی شلیت فارغ التحصیل فلسفه از آمریکا می‌گوید:

چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم مردان محترمانه رفتار کنند در حالی که تعداد زیادی از زنان دائماً پیام می‌فرستند که لازم نیست اینگونه باشند؟![۲]

 


[۱]. مسئله حجاب، ص۸۷.

[۲]. فمینیسم در امریکا، ص ۳۳.

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=34586

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما