مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب شهرت طلبی و حب جاه، منشایی برای نشر اکاذیب در جامعه
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سید هستم. از تاریخ 27 مهر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 344 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
شهرت طلبی و حب جاه، منشایی برای نشر اکاذیب در جامعه

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

شهرت طلبی و حب جاه، منشایی برای نشر اکاذیب در جامعه

یکی از عوامل عدم صداقت در جامعه، نشر اکاذیب است، که آن هم عوامل متعددی دارد؛ از جمله کسب وجهه و شهرت ( شهرت طلبی ). چندی قبل بود که نشر اکاذیب توسط یک فردِ مشهور، همزمان با قتل یک طلبه همدانی، خبرساز شد و جامعه را متوجه اثرات مخرب نشر اکاذیب نمود. این شخص، شایعاتی را که شنیده بود در فضای مجازی نشر داد و بعداً در یک اقدام دیر هنگام گفت که نباید این کار را می کرد.[1] در حالی که طبق اخلاق انسانی و مسلمانی، از ابتدا می بایست این اکاذیب را باور نکرده و نشر ندهد.

هر چند نهادن نام مسلمان بر این شخص نشر دهنده  اکاذیب، چندان به مذاق نمی نشیند، اما لاجرم خطاب این آیه از قرآن، شامل حال او و تمام افراد مسلمان است. «لَّوْ لَا إِذْ سمَعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِنَاتُ بِأَنفُسِهِمْ خَیرًا وَ قَالُواْ هَاذَا إِفْکٌ مُّبِینٌ؛ از چه رو چون آن(تهمت) را شنیدید مردان و زنان مؤمن نیک‏ اندیشى نکردند و نگفتند که این دروغى آشکار است؟»[2]

متاسفانه اشخاصی که به دنبال دنیا و ظواهر آن و کسب شهرت هستند، گوش شنوایی برای این گونه آیات [فوق] ندارند. آنها تنها به دنبال معروف شدن بیشتر خود هستند؛ هر چند از راه دروغ و تهمت و امثالهم باشد. «یَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ هُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غافِلُون‏؛ آنها فقط ظاهرى از زندگى دنیا را مى‏ دانند(و می خواهند)، و از آخرت (و پایان کار) غافلند.»[3]

کسب شهرت و اسم و رسم داشتن خوب است؛ اما اگر به بهای نشر اکاذیب و تهمت زدن به این و آن تمام شود، ارزشی نداشته و در فردای قیامت، وبال گردن انسان خواهد شد. زیرا آن روز: «فَإِنَّهُ یَحْمِلُ یَوْمَ الْقِیامَةِ وِزْراً؛ بى‏ تردید او در روز قیامت بارى سنگین را (که تبلور عقاید کفرى و تجسم گناهان عملى اوست) به دوش خواهد کشید.»[4]

 


 نور/19.
 روم/7.
 طه/100.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما