مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب شیوه محبوب کودکی
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

صداقت...! هستم. از تاریخ 20 فروردین 1397 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 68 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
شیوه محبوب کودکی

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

شیوه محبوب کودکی

انگار دست تقدیر در ارتباط بین این دو خواهر، چیزی به اسم تفاهم ننوشته است. گیس و گیس کشی های چند ساله، بزرگترها را به این باور رسانده که این دو خواهر هشت ساله و پنج ساله را نباید به حال خود گذاشت. چشم از آنها برداری همدیگر را نکشند، کور و ناقص شدن روی شاخش است. خاله بازی کردن هایشان هم دیدنی است. میدان جنگ است؛ انتقام کشی می کنند بجای بازی. هر کدامشان منتظر فرصتند که جای خود که با حضور دیگری تنگ شده را پس بگیرند و به همه ثابت کنند جایشان همچنان روی سر پدر و مادرشان است. خلاصه هابیل و قابیلی هستند برای خودشان. رفتار خواهر کوچکتر هم کلافه ام می کند، هم دلم را می سوزاند. هر کاری خواهر بزرگتر انجام دهد، انجام می دهد. مواظب است حتی حرفی که او می زند را به همان لحن تکرار کند. خواهر بزرگتر هم  کلافه می شود و جیغ می کشد.

چشم دوختم به بازی کردنشان. توی دلم تفاخر می کردم به رابطه ام با خواهرم. سر می جنباندم و زمزمه می کردم" ما کجا و اینها کجا". دلم به حال مادرشان می سوخت. صدای اذان که بلند شد خواهر بزرگتر رفت برای وضو گرفتن. به خیال خودش می توانست کاری انجام دهد که خواهر کوچکتر هنوز یاد نگرفته و از دست او خلاص می شود. غافل از اینکه خواهر کوچک با نگاه به او وضو گرفت و ایستاد کنارش. فعلا فقط نماز دو رکعتی خواندن بلد است.  رکعت دوم فراموش کرد رکوع برود. صورت نماز را به هم زد و کلافه گفت: "عه باز هم یادم رفت. اشتباه شد. حالا باید دوباره بخوانم". خواهر کوچکتر که نگران بود عقب نیفتد گفت:" من اشتباه کردم؟ اشتباه خواندم؟ "منتظر بودم خواهر بزرگتر جیغ بکشد و بگوید: "تقصیر توست که حواسم را پرت کردی". بر خلاف تصورم با آرامش گفت؛" نه من اشتباه خواندم. چون تو مثل من می خواندی از تو هم اشتباه شد. حالا بیا دوباره بخوانیم".  با شنیدن این حرف، جای تفاخر با قبطه عوض شد. شک دارم ما بزرگترها با دوستانمان این چنین صادق باشیم. چه رسد به کسی که اذیتمان می کند و از وجودش در عذابیم.  بچه ها با صداقتشان محبوب پیامبر، برترین خلق عالم هستند و برخی ما بزرگترها با کذبمان محبوب منفورترین خلق عالم شیطان لعین. مانده ام ما بچه ایم و نمی فهمیم یا بچه ها؟!

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما