مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب صبر ، امتیازی بالا برای ورود به بهشت
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سید هستم. از تاریخ 27 مهر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 344 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
صبر ، امتیازی بالا برای ورود به بهشت

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

صبر ، امتیازی بالا برای ورود به بهشت

اگر چه قابل کتمان نیست که انسان در تلخکامی ها و مشکلات، ممکن است از کوره در رود و آنگونه که باید و شاید نتواند صبر کند؛ اما نباید از یاد ببرد که هنر یک مسلمان ــ مخصوصا در امور اخروی ــ در این است. به عبارت دیگر، همان گونه که صبر و تلاش در دنیا امتیاز بزرگی است، در امور اخروی نیز همینطور است.

در قرآن، آیات زیادی در مورد صبر کردن بر بلایا وجود دارد؛ از جمله: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ‏ وَ بَشِّرِ الصَّابِرین‏؛ و بى‏ تردید شما را به چیزى اندک از ترس و گرسنگى و کاهش بخشى از اموال و کسان و محصولات [نباتى یا ثمرات باغ زندگى از زن و فرزند] آزمایش مى‏ کنیم. و صبرکنندگان را بشارت ده.»[1] پیام این آیه این است که؛ مشکلات و گرفتاری ها، امتحان است و صبر کنندگان بر این بلایا پیروزند. البته انسان باید کم کاری خودش را نیز در مشکلات و گرفتاری ها نادیده نگیرد.

صبر کردن بر مشکلات و گرفتاری ها، و راضی بودن به مقدرات الهی ـــ در عین حال که انسان، سعی و تلاش خود را در امور دنیوی و اخروی به کار می برد ــــ در درگاه الهی بی اجر نخواهند ماند. چنان که در آیه ای از سوره رعد از زبان فرشتگان خطاب به انسان های صبور و متقی می خوانیم: «سَلامٌ‏ عَلَیْکُمْ‏ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ؛ (و به آنان مى‏ گویند:) سلام بر شما بخاطر صبر و استقامتتان! چه نیکوست سرانجام آن سرا (ى جاویدان)!»[2]

خوشا به حال کسانی که صبر را در زندگی ـــــ مخصوصا در سختی ها ــــــ سرلوحه کار خود قرار می دهند و همان گونه که در امور دنیوی صبر می کنند، در امور اخروی نیز صابرند. یکی از امور اخروی که در این ایام با آن سر و کار داریم و صبر مومنان را می طلبد، روزه گرفتن است. امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: «فی قول الله عزوجل «واستعینوا بالصبر و الصلوة» قال: الصبر الصوم؛ خداوند عزو جل که فرموده است: از صبر و نماز کمک بگیرید، صبر، روزه است.»[3]

خداوند به همه ما صبری را عطا کند که فردای قیامت عامل بهشتی شدن ما شود. إن شاءالله.

 

پی نوشت:
1ـــــ بقره/ 155.
2ــ رعد/24.
3ـــ وسائل الشیعه، ج 7 ص 298، ح 3.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما