مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب صراط الهی چیست؟
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن توزیع گر پیام رسان

مسافر786 هستم. از تاریخ 13 مهر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 15 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
صراط الهی چیست؟

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ جمعه, 28 مهر 02


اینکه باید از صراط عبور کنیم به چه معنی است؟ اینکه صراط از مو نازکتر و از شمشیر برنده تر است به چه معنی است؟ آیا در عالم آخرت باید از چنین پلی بگذریم! یا آن پل هم اکنون موجود است و هم اکنون ما بر آن قدم بر می داریم؟ اینها سوالاتی است که در صورت پاسخ صحیح به آن، در شخصیت انسان تأثیر می‌گذارد. حضرت آیت الله جوادی آملی مفسر بزرگ قرآن در تفسیر تسنیم در این باره می فرماید:

«صراط مستقیم در دنیا به صورت دین و اولیای آن، یعنی پیامبران و امامان معصوم (علیهم‏السلام) ظهور می‏كند و در آخرت به صورت پلی بر روی جهنّم است و غصب مال یتیم نیز در دنیا با عنوان «حرام» بیان می‏شود و در آخرت به صورت «شعله» عیان می‏گردد. پس تبهكاران و حرام‏خواران هم اكنون در آتشند و سخنی كه خدای سبحان با كافران و تبهكاران دارد نظیر سخنی است كه سرپرستِ كودك با كودك نافرمان دارد كه: اگر به آتش دست بزنی هم اكنون می‏سوزی؛ نه مانند سخن پزشك با بیمار ناپرهیز كه: اگر به این توصیه ‏ها عمل نكردی، پس از مدّتی با خطر روبرو خواهی شد. امیرالمؤمنین (علیه‏السلام) در نامه ‏ای برای سلمان، آلوده شدن به دنیا را به مسموم‏شدن با زهر كشنده مار تشبیه می‏كند: «أما بعد فإنما مثل الدنیا مثل الحیّة لیّن مسّها، قاتل سمّها» [1]؛ دست زدن به دنیا همانند لمس مار سمّی است؛ منتها مسموم‏شدگان به وسیله دنیا، بر اثر تخدیر احساس درد نمی‏كنند، لیكن وقتی پرده برداشته شد می‏بینند كه از پیش مسموم شده بودند و از مسمومیّت خود غافل بودند: (لقد كنت فی غفلة من هذا فكشفنا عنك غطاءك فبصرك الیوم حدید) [2] و روشن است كه غفلتْ فرع بر وجود مغفولٌ عنه است. بنابراین، راهیابی به بهشت مستلزم زیر پا گذاشتن معاصی و گذر از جهنّم است.[3]

نوشته شده توسط مسافر786 در تاریخ اسفند 94


[1] . نهج البلاغه، نامه 68.

[2] .سوره ق/22

[3] . تسنیم، جلد 1 -  صفحه 512-514

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما