مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب صفات ممنوعه برای مشاور
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

علوی زاده هستم. از تاریخ 26 آبان 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر سایت توزیع گر شبکه های اجتماعی توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 449 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
صفات ممنوعه برای مشاور

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

یکی از کارکردها و وظائف مبلغ دینی مشورت دادن است. حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، برای افرادی که طرف مشورت قرار می‌گیرند، شرایط و اوصافی را بیان کرده‌اند، ازجمله اینکه بخیل و ترسو و حریص نباشند، بنابراین وقتی‌که شخص بخیل، ترسو و حریص، قابلیت مشورت کردن ندارد، به‌یقین، نمی‌تواند مبلغ دینی موفقی باشد. آن حضرت دراین‌باره می‌فرماید:


«وَ لَا تُدْخِلَنَ‏ فِی‏ مَشُورَتِک‏ بَخِیلًا یعْدِلُ بِک عَنِ الْفَضْلِ وَ یعِدُک الْفَقْرَ وَ لَا جَبَاناً یضْعِفُک عَنِ الْأُمُورِ وَ لَا حَرِیصاً یزَینُ لَک الشَّرَهَ بِالْجَوْرِ فَإِنَّ الْبُخْلَ وَ الْجُبْنَ وَ الْحِرْصَ غَرَائِزُ شَتَّی یجْمَعُهَا سُوءُ الظَّنِّ بِاللَّه‏؛ با بخیل مشورت نکن، چون تو را از بخشش بازمی‌دارد و از فقر می‌ترساند. با ترسو مشورت نکن که در انجام کارها روحیه تو را تضعیف می‌کند. با حریص مشورت نکن که حرص بر مال‌اندوزی را با ستمکاری در نظرت زینت می‌دهد. همانا بخل و ترس و حرص، غرائز گوناگونی هستند که ریشه آن‌ها سوءظن به خداوند است. ».[1]



[1]. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 430

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما