مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب ضرورت قطع رابطه دوستی با جنس مخالف به‌حکم شرع و عقل
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

علوی زاده هستم. از تاریخ 26 آبان 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر سایت توزیع گر شبکه های اجتماعی توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 449 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
ضرورت قطع رابطه دوستی با جنس مخالف به‌حکم شرع و عقل

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

به او گفتم: این رابطه را قطع کن! دوستی با نامحرم گناه است و در دنیا و آخرت به تو صدمه وارد می‌کند.

گفت: دوستی ما پاک است و قصد گناه نداریم.

گفتم: شیطان در کمین نشسته است تا بندگان خدا را در دامش گرفتار کند.

بااین‌وجود هیچ تضمینی وجود ندارد که دوستی شما به گناه بزرگ‌تر منجر نشود. در ضمن ارتباط با نامحرم وابستگی و دل‌بستگی ایجاد می‌کند که این درنهایت به ضرر هردوی شماست.

دراین‌باره حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله می‌فرمایند:

«از گفتگو و اختلاط با جنس مخالف بپرهیز. به‌راستی هیچ مردی با زن نامحرمی در خلوت سخن نمی‌گوید مگر اینکه در دل او نسبت به وی رغبت پیدا می‌کند».[۱]

گفت: دلم برایش می‌سوزد…! چون به من خیلی محبت کرده است و من هم به او قول داده‌ام که این دوستی را به هم نزنم…! ضمن این‌که می‌ترسم قطع این رابطه باعث شود که او خودش را بکشد (حتی یک‌بار این را از زبانش شنیده‌ام و می‌ترسم کار دست خودش بدهد! در ضمن آیا این قطع رابطه و شکستن دل عقوبت ندارد؟ آیا این‌که اشکش را دربیاورم و قلبش را بشکنم تأثیر منفی در زندگی آینده من ندارد؟

گفتم: این همان وابستگی و دل‌بستگی است که عرض کردم ولی اینجا جای تصمیم‌گیری‌های احساسی و عاطفی نیست؛ باید معقول و خداپسندانه تصمیم بگیرید و قطعاً خدای مهربان ادامه این رابطه را نه می‌پسندد و نه به صلاحت می‌داند! پس ادامه این رابطه به ضرر توست … اشک‌ها، گریه‌ها و تهدید به خودکشی هم نباید مانع از قطع رابطه شود …! چون بسیاری از این گریه‌ها و تهدیدها دروغین است، پس نگران نباش اتفاقی نمی‌افتد! نهایتاً مدتی هردوی شما به خاطر قطع این رابطه لطمه روانی می‌بینید، ولی به‌تدریج همه‌چیز درست می‌شود! اگر هم بالفرض، طرف بلایی بر سر خودش آورد، تو مسئول نیستی…! و نباید تهدیدها و نگرانی‌هایش، تو را از انجام‌وظیفه معقول و مشروعت منع کند. این کار خداپسندانه را انجام بده و بقیه‌اش را به خدا واگذار کن.


[۱]. مرآت النساء: ص ۱۴۱.

لینک کوتاه مطلب : http://nidamat.com/?p=23069

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما