مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب ضرورت مطمئن بودن مبلغ از صحت‌وسقم مطالب تبلیغی
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

علوی زاده هستم. از تاریخ 26 آبان 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر سایت توزیع گر شبکه های اجتماعی توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 449 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
ضرورت مطمئن بودن مبلغ از صحت‌وسقم مطالب تبلیغی

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

بر مبلغ لازم است که هرچه را که می‌شنود، یا مثلاً در فضای مجازی می‌بیند بیان نکند، (یا در فضای مجازی بازنشر و فوروارد نکند) بلکه ابتدا باید از صحت‌وسقم آن مطمئن باشد. بلکه بالاتر؛ هر چیزی را هم که یقین دارد را نیز حق ندارد بگوید. حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) دراین‌باره می‌فرمایند: «وَ لا تُحَدِّثِ النّاسَ بِکلِّ ما سَمِعْتَ بِهِ، فَکفی بِذلِک کذِباً؛ هر چه از مردم می‌شنوی را برای دیگران نقل نکن چراکه همین برای آلوده شدن تو به‌دروغ کافی است و نشانه دروغ‌گو بودن تو است»[1] این جمله حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) داروی دردهای فردی و اجتماعی ماست، خصوصاً در این دوران؛ که مردم فکر و عقلشان را داده‌اند به دست فضای مجازی و تلویزیون و هر چه را که می‌بینند و می‌شنوند سمعا و طاعتا می‌پذیرند و بازگو می‌کنند.

حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) روزی برای مردم سخنرانی می‌کرد و درباره رشد اخلاقی آنان صحبت می‌کرد تا اینکه فرمود: «مراقب باشید آنچه را مردم پشت سر افراد مورد اعتماد شما می‌گویند را، نپذیرید (از شنیدن غیبت‌ها و شایعات، بر حذر باشید) سخنان باطل فراوان است، ولی سخنان باطل از بین رفتنی است و آنچه می‌ماند کردار انسان است. چراکه خدا شنوا و شاهد است، بدانید که بین حق و باطل، بیش از چهار انگشت، فاصله نیست»

یکی از حاضران پرسید: چگونه بین حق و باطل، بیش از چهار انگشت فاصله نیست؟

حضرت انگشتان را کنار هم گذاشت و بین گوش و چشم خود قرار داد، سپس فرمود:

«الْبَاطِلُ أَنْ تَقُولَ سَمِعْتُ، والْحَقُّ أَنْ تَقُولَ رَأَیْتُ ؛ باطل آن است که بگوئی شنیدم و حق آن است که بگوئی دیدم»[2]

یعنی شنیدنی‌ها را تا با چشم خودت ندیده‌ای، باور نکن و تا یقین نکرده‌ای و مطمئن نشده‌ای سخن این‌وآن را، درباره افراد نپذیر.

 


[1]. نامه ۶۹ نهج‌البلاغه.

[2]. أیُّهَا النَّاسُ، مَنْ عَرَفَ مِنْ أَخِیهِ وَثِیقَةَ دِین وَسَدَادَ طَرِیق، فَلاَ یَسْمَعَنَّ فِیهِ أَقَاوِیلَ الرِّجَالِ. أَمَا إِنَّهُ قَدْ یَرْمِی الرَّامِی، وَتُخْطِىءُ السِّهَامُ، وَیُحِیلُ الْکَلاَمُ، وَبَاطِلُ ذلِکَ یَبُورُ، وَاللهُ سَمِیعٌ وَشَهِیدٌ. أَمَا إِنَّهُ لَیْسَ بَیْنَ الْحَقِّ وَالْبَاطِلِ إِلاَّ أَرْبَعُ أَصَابِعَ.   فسئل (علیه السلام) عن معنى قوله هذا، فجمع أصابعه ووضعها بین أذنه و عینه ثمّ قال    الْبَاطِلُ أَنْ تَقُولَ سَمِعْتُ، والْحَقُّ أَنْ تَقُولَ رَأَیْتُ - خطبه 141 نهج‎البلاغه.  

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما