مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب ضلع سوم؛ توده سازی، چریک سازی یا جماعت سازی؟
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

علیرضا هستم. از تاریخ 29 تیر 1398 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 18 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
ضلع سوم؛ توده سازی، چریک سازی یا جماعت سازی؟

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ شنبه, 10 تیر 02

ضلع سوم؛ توده سازی، چریک سازی یا جماعت سازی؟ 

▫️تب نماهنگ کودکان و نوجوانان افزایش یافته و یک معنای ضمنی را در طول دلالت های صریح و واضحش به دنبال دارد. نقش این آثار را فارغ از نقدهای تک سایز به فرم و ادبیات و شعرشان، بایستی در مقوله فرد و فرهنگ و جامعه بررسی کرد. اما چطور؟ خیلی کوتاه و تیتروار و در حد نمایه زنی عرض می‌کنم:

▫️لیبرالیسم، برای تحقق هژمونی و سلطه به تعبیر گرامشی، #توده‌_سازی می‌کند و با توسل به هالیوود و سرگرمی و صنعت فرهنگ و شهرت، فردیت ها را گسترش می‌دهد. مارکسیسم برای تقابل، #چریک_سازی می‌کند و یاغی‌‌گری را در برابر لیبرالیسم افزایش می‌دهد. چگوارا و فیدل کاسترو نتیجه نگاه‌های پدافندی و اندیشه انتقادی مارکسیست هاست.

▫️اندیشه دینی برخلاف موذی گری‌های لیبرالیستی و فریادهای سلبی مارکسیستی، با اصالت بخشیدن توامان به فرد و فرهنگ، #جماعت_سازی و جامعه سازی می‌کند. به جای تسخیر فرد یا ضدیت با ساختار، نسخه کنشگری فرد فعال برای جامعه پویا ارائه می‌دهد. یدالله مع الجماعه برای چنین تفکری قابل صدق است.

▫️در عصری که #اطلاعات و #انرژی دو ضلع سنتی برای قدرت های راست و چپ دنیا تلقی می‌شود، ضلع سوم #جمعیت را هم باید جدی گرفت. نیروی انسانی پویا و #سرمایه_اجتماعی_فعال و پای کار و اهل فکر، توان جبران خلاهای‌ موجود در بخش انرژی و اطلاعات را دارد.

▫️از این زاویه و به چشم قدرت نوظهور هم می توان سرودها و نماهنگ ها را تحلیل کرد. اصالت تربیت و فرهنگ که تولید قدرت هم می‌کند و توان چانه‌زنی را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و امنیتی ارتقا می‌بخشد.


علیرضا محمدلو


==============================

برای دیدن مطالب مرتبط:
آموزش سواد رسانه در ۱۰۰ ثانیه و دیگر هیچ!
مدل سازی جنگ روایت ها به سبک شهیدآوینی
ری استارت کردن بعد از شکست در پروژه اغتشاشات و مسمومیت مدارس
هندسه حکمرانی فضای مجازی
تفسیر کننده صحبت های رهبری کدام ارگان است؟
رفراندوم یا پوپولیسم؛ ضلع سوم جنگ شناختی

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما