مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب عاقبت به خیری
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

فریدونی هستم. از تاریخ 08 اسفند 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 12 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
عاقبت به خیری

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ شنبه, 29 مهر 02


سوره یس آیه 66 : وَ لَوْ نَشاءُ لَطَمَسْنا عَلى‏ أَعْیُنِهِمْ /// ترجمه: و اگر بخواهیم دیدگانشان را نابینا مى‏كنیم.

این آیه شریفه را دو جور معنی کرده اند : یکی این است که انسان هایی از نعمت بینایی برخوردارند ولی در اثر عارضه چشمی و به طور ناگهانی این نعمت را از دست می دهند .چه بسا افرادی داشتیم که سال های گذشته چشم داشتند اما الان نمی بینند و چشم هایشان از کار افتاده است .

معنی دوم این است که در طول تاریخ انسان هایی داشتیم که چشم های معنوی داشتند و آدم های بینایی بودند یعنی اهل عبادت  و تقوا بودند ولی عاقبت چشم های معنوی خود را از دست داده و آدم های بی تقوا و بی بصیرتی شده اند و از صراط مستقیم و راه حق منحرف شده اند و در اثر تمایلات نفسانی و دنیاگرایی از راه حق خارج شده اند.

انسان باید همواره از انحراف و دنیاگرایی به خداوند متعال پناهنده شود و از او بخواهیم که فضل و رحمتش را به طور مستمر شامل حال ما کند . در سوره نور آیه 21 می فرماید : ... وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ ما زَكى‏ مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَداً وَ لكِنَّ اللَّهَ یُزَكِّی مَنْ یَشاءُ /// ترجمه: اگر فضل و رحمت پروردگار شامل حال شما نشود، یك نفر از شما در هیچ زمانى پاكیزه نخواهد شد و لكن خداوند هر كه را بخواهد پاكیزه مى‏نماید.

دعا برای حسن عاقبت :

یکی از محوری ترین دعاهای معصومین دعا برای حسن عاقبت بوده است و این نشان دهنده این این حقیقت است که یکی از دغدغه های اصلی و اساسی بزرگان ، دغدغه حسن عاقبت بوده است . امام زین العابدین چنین دعا میکردند: اللهم انی اسئلک الطریقة المثلی واجعلنی علی ملتک اموت و احیی  ... ترجمه : بارخدایا مرا به بهترین راه راهنمایی فرما و چنانم گردان که بر دین تو بمیرم و زنده شوم(در قیامت).[1]

عاقبت ابن سیرین معروف :

به نقل از شهید مرتضی مطهری [2] ، در کتاب دارالسلام محدث نوری اینطور نقل شده که ابن سیرین که معروف بود به تعبیر خواب ، عاقبت در اثر لقمه حرامی که حجاج بن یوسف سفاک به او داد چنان اخلاقش عوض شد که وقتی امیر المومنین را در منابر و مساجد لعن میکردند اصلا ناراحت نمی شد اما وقتی حجاج بن یوسف را لعن می کردند آن قدر ناراحت میشد و تحملش برایش سخت بود که از مسجد خارج می شد.

 


[1]- صحیفه سجادیه دعای 20

[2]- مرتضی مطهری – فلسفه اخلاق – ص30

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما