مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب عالمی که تا آخرین نفس جهاد کرد
امتیاز کاربران 5

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

سجادی هستم. از تاریخ 13 دی 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 137 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
عالمی که تا آخرین نفس جهاد کرد

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

وقتی خدا بخواهد به عمر انسان برکت دهد اینگونه می شود. آیت الله حائری شیرازی استاد اخلاق نامدار، زندگی اش سرشار است از خدمت به دین و جهاد در عرصه های مختلف دینی. او عالمی بود که تا آخرین نفس جهاد کرد.


زندگی او سرتاسر جای درس است. باید نگاهی به مبارزات این عالم مجاهد از قبل از انقلاب تا بعد از انقلاب بیندازیم، اینکه این عالم چگونه در عرصه های مختلف تا آخرین نفس جهاد نمود.


آیت الله حائری شیرازی از سال 42 به بعد "حدود 10 سال" در مسجد شمشیر گرهای شیراز جلساتی برای جوانان دوره‌های متوسطه و دانشجو تشکیل دادند و در آن شرایط سخت دوران شاهنشاهی مبارزات و مجاهدتهای فرهنگی خود را ادامه دادند. تعدادی از پرورش‌یافتگان آن جهاد فرهنگی اکنون از بزرگان فرهنگی اجتماعی و سیاسی استان فارس می‌باشند و در جریانات انقلاب در شیراز نقش مؤثری داشتند.


 از سال 1350 شمسی به طور متناوب بین قم و شیراز رفت و آمد داشتند و در مدرسه حقانی به تدریس می‌پرداختند و در راه ابلاغ علوم دینی جهاد علمی می کردند.

 

تربیت دینی و علمی ایشان را از مبارزات سیاسی غافل نکرد. ورود ایشان به عرصه مبارزات سیاسی به سال‌های پس از تبعید امام خمینی به ترکیه بازمی‌گردد. او به خاطر فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی بخصوص در ارتباط با مسجد شمشیرگرها چندین بار بازداشت، زندانی و تبعید شده‌است.

 

این استاد اخلاق بزرگوار پس از انقلاب نیز تاکنون دست از جهاد و مبارزه نکشید و در سخت ترین شرایط که شرایط فتنه و نیرنگ بود در دفاع از ولایت و مقام معظم رهبری کوتاهی نکرد.

 

در حوادث فتنه 1388 که بسیاری از خواص سکوت کردند و عده ای تردید داشتند ایشان پا میدان گذاشت و در دفاع از اسلام و ولایت و تبعیت از مقام معظم رهبری بی وقفه تلاش می نمود.

 

آيت‌الله محي‌الدين حائري شيرازي در 2 تیرماه سال 1388 در نامه‌اي خطاب به رهبر معظم انقلاب ضمن قدرداني از خطبه هاي ايشان در نماز جمعه تهران نوشت:

 « خطبه اين هفته شما در تعقيب حضور 85 درصد مردم در جمعه گذشته با آن آزادي مطلق و بالاتر از آن، آگاهي بي‌سابقه، نشان از عبور امت با امام خود از مرحله‌اي و كلاسي به كلاس بالاتر است... شما اعانت خواهید شد،  وعده خداوند حق است. اگر قرار است قانون اجرا شود، بايد از بزرگان كه قله اجتماع هستند، آغاز شود.»(1)

 

ایشان در مهرماه سال 88 به افشای ضد انقلاب پرداختند و بیان اینکه هدف كوبندگان بر طبل تقلب در انتخابات، تحت فشار قرار دادن رهبری بود در حالي كه بدون رهبري كشور متلاشي مي‌شود، می فرماید: كسي پيدا شده مي‌گويد در انتخابات تقلب شده و ما هم مي‌گوييم خب شما تحقيق كنيد و اين در حاليست كه در مقابل صحبت‌هاي اين شخص هر جوابي داده شد گوش شنوايي نداشت و اين در حاليست كه حرف باطل تنها براي كسي كه به آخرت ايمان ندارد در دلش مي‌نشيند.(2)

 

آيت‌الله محي‌الدين حائري شيرازي آذرماه سال 88 هتك حرمت به عكس امام خميني (ره) را بي احترامي قبل از پيروزي انقلاب در روزنامه اطلاعات به امام عنوان كرد و اظهار داشت: در نتيجه اين عمل، قم قيام كرد و به شهر خون و قيام مشهور شد. اگر در مواقع ضروري نسبت به وقايع واكنش نشان داده شود، ضرر به نفع تبديل مي‌شود ولي اگر انسان از حق شرايط بر نيايد بهترين موقعيت‌ها نيز به ضرر تمام مي‌شود.


 وی افزود: اگر نادان‌ها پا روي عكس امام (ره) گذاشتند، اشراري با اسب روي جسد اباعبدالله رژه رفتند.(3)

 

 نماينده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبري ، با اشاره به حرمت شكني اغتشاش گران در روز عاشورا و توهين به مقدسات در اين روز گفت:


 بهترين راه براي عبور از مشكلات اين است كه تمام توجه را به تذكرات رهبري داشته باشيم و مردم بصيرت خود را افزايش دهند ... اما افرادي كه عقلاي قوم هستند بايد بصيرت مردم را بيشتر كنند.


این استاد برجسته حوزه علميه تاکید کرد بيان جمله «جاي امام خالي است» سرآغاز شروع نفاق و فتنه بوده و با اشاره به وجود مرجع حل اختلاف در ساير كشورها، ولايت فقيه را فصل‌الخطاب جامعه اسلامي دانست. (4)

 

  1. نامه خطاب به رهبر معظم انقلاب ، 02/04/1388
  2. نخستين كنگره كشوري ‌شهداي طلبه و روحاني استان اصفهان ، 21/07/1388
  3. 21/09/1388
  4. در گفتگو با خبرگزاري فارس ، 08/10/1388
  5. 26/10/1388

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما