مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب عدم درک از واقعیات؛ تشکیک در توان دفاعی
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سید هستم. از تاریخ 27 مهر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 344 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
عدم درک از واقعیات؛ تشکیک در توان دفاعی

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

 

عدم درک از واقعیات؛ تشکیک در توان دفاعی

با وجود آن که الحمدالله توان دفاعی کشور، دشمنان را زمین گیرکرده است، اما باز هم برخی(از مسولین و مردم) از عده و عده دشمن می ترسند و دیگران را هم می ترسانند. این تفکر با آیات خدا ــ که ایمان را سبب غلبه بر دشمن می داند ــ و نیز با تجربیات کشور نمی سازد.کسی منکر عده و عده دشمن نمی شود وچه بسا در اولین نگاه، این عده و عده، نیروهای خودی را نیز سست کند؛ اما این سست شدن با توکل بر خدا و استقامت حل خواهد شد. «فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْن‏؛ پس [با توجه به يارى و كارسازى خدا] سست نشويد و [كافران و مشركان را] به آشتى و صلحى [كه براى شما خفت بار است‏] دعوت نكنيد، در حالى كه شما برتر هستيد.»[1]

جامعه اسلامی ما الحمدالله در زمان جنگ تحمیلی سست نشد و با فرمان حضرت امام، نیروهای نظامی و مردمی، جبهه ها را پر کردند و حماسه ای پیروزمند را رقم زد و این آیه را در جلو چشم جهانیان مجسم کردند«كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثيرَةً بِإِذْنِ‏ اللَّهِ‏ وَ اللَّهُ مَعَ الصَّابِرينَ؛ چه بسيار گروه‏ هاى كوچكى كه به فرمان خدا، بر گروه ‏هاى عظيمى پيروز شدند و خداوند، با صابران و استقامت ‏كنندگان است‏.»[2]

در سایر پیروزی های جبهه مقاومت نیز این حماسه ی پیروزمند، علیرغم عده و عده کم تکرار شده است(پیروزی حزب الله و حماس در مقابل رژیم پوشالی صهیونیسم).با وجود این همه تجربیات موفق نظامی و شکست دشمنان قوی تر ازخود، و مهم تر از آن اعتراف دشمن به قدرت نظامی ما، اما عده ای فرافکنی می کنند و دائم عده و عده دشمن را به رخ می کشند. واقعیت این است این گونه افراد، حتی اگر جاسوس و یا غرب زده نباشند، پای مسلمانی شان می لنگد؛ زیرا که نه آیات قرآن را باور می کنند و نه تجربیات موفق نظامی جبهه خودی(جبهه مقاومت) را رصد می کنند.

نکته مهم: البته ممکن است کسی یا مسولی به دلیل خبر نداشتن از قدرت نظامی خودی، به طور موقت تحت تاثیر سخنان پوشالی آنها در مورد قدرت نظامی شان قرار بگیرد؛ سخن ما در مورد این افراد نیست؛ سخن ما در مورد کسانی است که با دیدن واقعیات، عامدانه قدرت پوشالی آنها را به رخ می کشند و فرافکنی می کنند.


1ــ محمد/35

2ــ بقره/249

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما