مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب عطر زدن زنان
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

تقی هستم. از تاریخ 01 دی 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 6 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
عطر زدن زنان

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ جمعه, 28 مهر 02


معطر بودن، همیشه خوب و پسندیده است و ثواب دارد؛ حتی برای خانم‏‌ها و در داخل آشپزخانه. در آداب همسرداری و خانواده، افزون بر معطّر بودن برای همسر، خودِ استعمال کردن بوی خوش نیز ثواب دارد و نیکو است. خصوصاً این ایام که، بازارِ دید و بازدید گرم است و همه بستگان به دیدار همدیگر می‌روند.  
عطر زدن در اسلام برای هیچ گروه و جنسیتی از جمله برای زنان و دختران جوان حرام نیست. اما چیزی که اسلام از آن نهی کرده است استعمال عطرهای خوش بو کننده مقابل نامحرم است. طبق نظر همه مراجع استعمال این گونه عطرها در مجامع عمومی که نامحرم نیز وجود دارد جایز نیست[1] ولی قطعاً استفاده از آن برای همسر و یا در مقابل محارم دیگر و یا در جمع بانوان جایز است، علت این امر هم واضح است چرا که اسلام حفظ حجاب و حیاء برای زنان و نگهداشتن حریم با مردان نامحرم را برای صیانت خانواده و اجتماع از مفسده های فراوانی که به همراه دارد واجب شمرده است.
عطر زدن دختران و زنان جوان در محیط های که نامحرم وجود دارد باعث جلب توجه مردان به آنان می شود که به نوبه خود مفاسد گوناگونی دارد.
..................................................
[1] آیت‏‌الله مکارم، استفتاءات، ج 1، س 797 ـ آیت‏‌الله تبریزى، استفتاءات، س 1616 ـ آیت‏‌الله خامنه‏‌اى، استفتاء، س 667 و 621 ـ آیت‏‌الله نورى، استفتاءات، ج 1، س 1033
 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما