مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب عقبگرد قسمت هشتم
امتیاز کاربران 5

تولیدگر گرافیک

sepanta هستم. از تاریخ 06 اردیبهشت 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 752 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
عقبگرد قسمت هشتم

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

نیم نگاهی به مسعود کردم که به آب خیره شده بود و با چشمانش برگی را روی آن دنبال می‌کرد.

-دلیل من برای وجود تمدن ایرانِ عصر اشکانی اینه که مگه میشه ایران متمدن عصر هخامنشی و حتی عصر سلوکی به یکباره تویِ عصر اشکانیان سقوط کنه و هیچ پیشرفتی نداشته باشه؟!  اونم توی 500 سال؟؟!!! مدت زمان کمی نیستااااا‼️
مسعود: خب آره میشه. مگه ایران عصر مغول سقوط نکرد؟ دوران حمله مغول رو عصر انحطاط نمیگیم؟!!!

-بحث اونا جداست. اما توی یک پرانتز اینو برات بگم که (در ایرانِ عصر حمله مغول انحطاط بطور کامل پیش نیومد، بلکه سرعت علم کاهش پیدا کرد و یه مقدار از اون همه پیشرفتی که داشت به سرعت پیش میرفت کاسته شد، اما بطور کامل متوقف نشد) البته این رو میشه بعدا روش بحث کنیم و برات بگم که دقیقا چی شد که عصر مغول رو هم نمیشه عصر انحطاط به معنای واقعی دونست!
اما در مورد بحث اشکانیان، یکسری اشیاء و ساختمان‌های تخریب شده و سکه از این عصر پیدا شده که نشون دهنده پیشرفت و تمدن در این سلسله بوده، فقط چیزی که هست، تمام آثار این سلسله توسط ساسانیان، آخرین سلسله باستانی ایران، از بین میره و تخریب میشه!!!

خب پس نتیجه گیری این قسمت، میشه گفت که ایران باستان قبل از آریایی‌ها احتمالا نمودهای تمدنی داشته اما احتمالا توسط آریایی‌ها تخریب شده و آثاری از اون‌ها باقی نمونده. شاید هم به دست افراد دیگه‌ای تخریب شده!
پس ایران ما بنا بر این فرض، یک تمدن پیشرفته بوده که قبل از هخامنشیان وجود داشته
و اما شاید بشه گفت یکی از اعصار انحطاط نسبی تمدن در ایران همین عصر ورود آریایی‌ها به ایران بوده!

مسعود متفکرانه از جایش بلند شد و آب استخر را که الان دیگر پُر شده بود بست، و لوله‌های تُلمبِه را روشن کرد تا آب از طریق انشعاب‌های لوله‌ها در زیر درختان جاری شود.
ادامه دارد...

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما