مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب عقوبت روزه خواری
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

شفیعی هستم. از تاریخ 22 مهر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 9 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
عقوبت روزه خواری

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ سه‌شنبه, 25 مهر 02


چرا روزه خواری ؟ 

خداوند متعال انسان را آفرید و به او قدرت و نعمتهای فراوانی عطا کرد ، از جمله نعمتهایی که به انسان بخشید و او را به آن متمایز از بقیه موجودات قرار داد ، نعمت عقل می باشد  با عقل خود بیندیشد و فکر کند که من هیچ نبودم ، این دست و پا و چشم و گوش و بقیه اعضاء را خدا به من داد تا او را عبادت کنم  و آنچه از من خواسته را بجا آورم و عصیان ننمایم . خداوند متعال دو حجت را برای انسان قرار داد : یکی حجت ظاهری و یکی حجت باطنی

حجت ظاهری پیامبران الهی می باشند که از سوی پروردگار عالم برای هدایت بشر تمام تلاش خویش را بکار بستند و حجت باطنی وجه متمایز انسان از حیوانات یعنی عقل می باشد، بعد از اتمام حجت ، انسان اگر راه عصیان را پیش گیرد مورد عذاب الهی واقع خواهد شد . 

در سوره مبارکه واقعه انسانها به سه دسته می شوند : 1- السابقون السابقون 2- اصحاب الیمین 3- اصحاب الشمال و اصحاب شمال همان متخلفانِ از فرامین الهی می باشند ، قرآن در این مورد می فرماید : وَ أَصحْابُ الشِّمَالِ مَا أَصحَابُ الشِّمَالِ فىِ سمُومٍ وَ حَمِيمٍ وَ ظِلٍّ مِّن يحْمُومٍ لَّا بَارِدٍ وَ لَا كَرِيمٍ و اما اصحاب شومى و شقاوت (كه نامه عملشان به دست چپ است) چقدر روزگارشان سخت است! آنها : 1. در عذاب باد سموم 2. و آب گرم باشند. 3. و سايه‏اى از دود آتش دوزخ 4. كه نه هرگز سرد شود 5. و نه خوش نسيم گردد. إِنهَّمْ كاَنُواْ قَبْلَ ذَالِكَ مُترَفِينَ وَ كاَنُواْ يُصِرُّونَ عَلىَ الحْنثِ الْعَظِيمِ وَ كاَنُواْ يَقُولُونَ أَ ئذَا مِتْنَا وَ كُنَّا تُرَابًا وَ عِظَمًا أَ ءِنَّا لَمَبْعُوثُونَ اين عذاب آنها را بدين سبب است كه از اين پيش به ناز و نعمت پرداختند. اما باز با این همه نعمت انسانها راه عصیان را پیش می گیرند و تخلف از فرامین و قوانیین الهی می کنند . 

یکی از واجباتی که ترک آن عقوبت و عذاب الهی را در پی دارد "روزه " می باشد ؛ در قرآن مجید آیات فراوانی در مورد روزه آمده است در سوره بقرة، آیه 183 می فرماید : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ای کسانی که ایمان آورده اید روزه بر شما واجب شد همان‏گونه كه بر امتهای قبلی نیز واجب شده بود ( و این وجوب روزه برای این است ) که پرهيزكار شويد؛ انجام ندادن این واجب الهی موجب می شود که انسان مستحق آن همه عذاب گردد ؛ آن هم عذابهایی که سختی آن با دشواریهای دنیا قابل مقایسه نیست ؛ پس با رجوع به عقل و تفکر در آیات الهی انسان عاقل هیچگاه فکر روزه خواری به ذهنش هم نمی رسد و خود را موظف به انجام می کند.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما