مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب علاج خود بزرگ بینی
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

حسینی کلکو هستم. از تاریخ 15 بهمن 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 2 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
علاج خود بزرگ بینی

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ شنبه, 29 مهر 02


بسم الله الرحمن الرحیم

محمد بن مسلم                      

محمد بن مسلم  مردى ثروتمند از اشراف كوفه ، و از اصحاب امام باقر ع و صادق ع بود. روزى امام باقر ع به او فرمود: اى محمد باید تواضع و فروتنى كنى .
وقتى محمد بن مسلم از مدینه به كوفه برگشت ، ظرف خرما و ترازویى برداشت و درب مسجد جامع كوفه نشست و صدا مى زد: هركس خرما مى خواهد بیاید از من بخرد (تا هیچ تكبرى به او سرایت نكند.)
بستگانش آمدند و گفتند: ما را با این كار رسوا كردى . فرمود: امامم مرا امر به چیزى كرد كه مخالفتش نخواهم كرد؛ از این محل حركت نمى كنم تا تمام خرمایى را كه در این ظرف است بفروشم .
بستگانش گفتند: حال كه چنین است پس كار آسیابانى را پیشه خود كن . وى قبول كرد و شتر و سنگ آسیابى خرید و مشغول آرد كردن گندم شد، و با این عمل خواست از بزرگ بینى نجات یابد.

روایتها و حكایتهاى ص 103 - داستانهاى پراكنده 3/18.

*******************

با سلام و عرض ادب خدمت شما خوبان گرامی ؛

یکی از راههایی را که برای علاج خود بزرگ بینی می توان تجویز نمود ، این است که انسان کارهایی را انجام بدهد که به ظاهر پست است، مثلاً شستن توالت ، و جارو زدن و کارهایی که در سطح پایین ، انجام می گیرد بخلاف کارهای بزرگ وکارهایی که در سطح بالا انجام می پذیرد ، کارهای پشت میز نشینی و حکومت کردن و اعمالی که زیردست دارد.

 

اینها می تواند انسان را ازخود بزرگبینی نجات دهد. اگرهم انسانی نتوانست در موقعیت اعمال پست ، قرار گیرد می تواند در اوقات فراغتش به آن امور بپردازد .

یا در هر موقعیتی که قرار دارد اگر چه افراد زیردست خود دارند .این تمرین را برای خود انجام دهد که خود را از همه پایین تر بداند و دیگران را زیر دست خود نداند ؛ بلکه تا حد امکان کارهای خودش را ، خودش انجام دهد و اگر هم از آنها کمک می گیرد خود را با آنها همکار بداند نه مافوق آنها .

 این می تواند انسان را کمک کند تا از رذیلت خودبزرگبینی دور شود.


 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما