مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب عیسی به دین خود؛ موسی به دین خود
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

اکرمی هستم. از تاریخ 11 آبان 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 128 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
عیسی به دین خود؛ موسی به دین خود

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

بایستی یک فرد مومن، به فکر هدایت خود و خانواده و اهلش و خلاصه هر کسی که جزء خودی‌ها و نزدیکانش به شمار می‌آید باشد و از آن‌ها غافل نشود. ما در یک جامعه به تنهایی زندگی نمی‌کنیم، بلکه در یک کشتی نشسته‌ایم و یک عمل ناشایست یا خلافی می‌تواند حیات مادی و معنوی کل کشتی را به مخاطره بیندازد. کسی که در گوشه‌ای از کشتی نشسته و جای خودش را سوراخ می‌کند نه تنها به خودش آسیب می‌زند بلکه کل ساکنین کشتی اعم از خودی و غیر خودی را با خطر غرق شدن مواجه می‌کند. کسی که گوشه ای از خانه نشسته و دارد سیگار دود می‌کند اگر دلش هم راضی نباشد ولی در عمل دارد دودش به ریۀ بقیۀ اعضای خانواده و نوزاد و کودک بیچاره می‌رود. کسی که در انظار عمومی حجابش را رعایت نمی‌کند چندین جوان مجرد و متأهّل را به گناه می‌کشاند که باعث اختلاف در خانواده‌ها و میان همسران و چشم‌چرانی و آشفتگی اعصاب و روان می‌شود. 

بنابراین اینکه بعضی‌ها به ضرب المثل "عیسی به دین خود و موسی به دین خود" متمسک می‌شوند و آن را دستاویزی برای توجیه اشتباهات و انحرافات خود قرار می‌دهند بهتر است قدری در این نگرش و بینش غلط خودشان تجدیدنظر کنند. بچه‌ها و زنان ما امانت‌های خداوند در دست ما هستند و مسئول مستقیم تربیت و هدایت آن‌ها خود ما هستیم و اگر فرزندی به بار آوریم که با اخلاق و منش و رفتار غیر انسانی و غیر اسلامی باعث گمراهی و یا گناه افتادن دیگران بشود ما در گناه او شریک خواهیم بود؛ چرا که بی‌تأثیر نبوده‌ایم و همین طور اگر فرزندی صالح تربیت کنیم که پایبند به اخلاق و معارف حقه الهی باشد باعث می‌شود هر جا که می‌رود منشا خیر و برکت باشد و در نتیجه برای پدر و مادرش طلب خیر و سعادت کنند و در اعمال نیک او شریک باشیم.

 

کلیدواژه‌ها: مومن. خانواده. فرزند. دین. هدایت.

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برای مطالعۀ بیشتر به منابع زیر مراجعه نمایید:

میزان الحکمة‌، همان‌، ج ۱۴، ص ۷۱۰۷، ح ۲۲۷۵۳

http://iqna.ir/fa/news/2611819

احزاب/72.

ذاریات/56.

فرقان/74.

ابراهیم/ 35.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما