مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب غدیر را به دیگران معرفی کنیم
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

منتظر... هستم. از تاریخ 15 بهمن 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 196 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
غدیر را به دیگران معرفی کنیم

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ یکشنبه, 07 آبان 02



بسم الله الرحمن الرحیم

 

یکی از بزرگترین اعیاد ما شیعیان، عید بزرگ ولایت است. پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم در این باره می فرمایند: روز غدیر خم برترین عید هاى امت من است و آن روزى است که خداوند بزرگ دستور داد ؛ آن روز برادرم على بن ابى طالب را به عنوان پرچمدار ( و فرمانده ) امتم منصوب کنم ، تا بعد از من مردم توسط او هدیت شوند ، و آن روزى است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین براى آنان پسندید1 .

عظمت این اتفاق بزرگ اینجا مشخص میشه که خداوند به پیغمبر فرمودند: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِن رَبِّکَ وَإِن لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ2»

اینکه خداوند ابلاغ این پیام رو هم ردیف اجر رسالت میدانند، نشون میده که ولایت امیرالمومنین علیه السلام چه اهمیتی دارد.
امام کاظم علیه السلام فرمودند:
ولایت على علیه السلام در کتابهاى همه پیامبران ثبت‏ شده است و هیچ پیامبرى مبعوث نشد، مگر با میثاق نبوت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و امامت على علیه السلام3
اما ما چقدر این عید رو بزرگ می کنیم؟ چقدر قدر نعمت ولایت رو میدونیم؟ بهتره که در حد توانمون برای این عید بزرگ فرهنگ سازی کنیم. تو خونواده هامون جشن بگیریم، به بچه ها هدیه بدیم، مهمون دعوت کنیم، برای دوستامون پیام تبریک بفرستیم و یه روز خیلی خاص ازش بسازیم. همونطور که همه احترام فوق العاده ای برای محرم و عاشورا قائل هستند و باعث شدن که حتی غیر مسلمون ها هم این روز رو بشناسن و بهش احترام بگذارند، باید کاری کنیم تا غدیر هم برای همه شناخته بشه.
امام صادق علیه السلام فرمود: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد4.

ان شاالله که بتونیم با یادآوری سنت های این روز بزرگ، هم ارادت خودمون رو نسبت به امیرالمومنین علی علیه السلام ابراز کنیم و هم این روز بزرگ رو به همه معرفی کنیم.

 

منابع:

1.امالى صدوق : 125، ح .8: یوم غدیر خم افضل اعیاد امتى و هو الیوم الذى امرنى الله تعالى ذکره فیه بنصب اخى على بن ابى طالب علما لامتى، یهتدون به من بعدى و هو الیوم الذى کمل الله فیه الدین و اتم على امتى فیه النعمة و رضى لهم الاسلام دینا

2. سوره مائده ، آیه 3

3.سفینة البحار، ج 2،ص:691 :  عن ابى الحسن(علیه السلام) قال: ولایة على(علیه السلام) مکتوبة فى صحف جمیع الانبیاء ولن یبعث‏الله رسولا الا بنبوة محمد ووصیة على(ع)             

4.بحار، ج۶، ص: ۳۰۳



==========================================
برای مطالعه ی مطالب مرتبط:
اثبات حقانیت امیرالمؤمنین علیه السلام از حدیث غدیر
عید غدیر٬عيد خلافت و عید ولايت
مثال ابلیس لعین و سجده نکردنش و رابطه اش با ماجرای غدیر
در روز غدیر چه اتفاقی افتاد !؟
دلیل عدم پذیرش ولایت حضرت علی علیه السلام با وجود حدیث غدیر
عید سعید غدیر خمّ و پاداش اطعام و انفاق
جایگاه عید غدیر در مکتب
جایگاه عید غدیر در روایات
چقدر به این عید ولایت پایبندیم؟
عید الله اکبر ، غدیر اعظم
آیابامدرن شدن زندگی ،اسلام دیگرسودی ندارد!؟
عید ولایت
تامین نامه عید غدیر
 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما