مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب فاطمه (سلام الله) و آیه تطهیر
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

علایی مشهدلو هستم. از تاریخ 20 دی 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 1 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
فاطمه (سلام الله) و آیه تطهیر

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ جمعه, 28 مهر 02

از جمله آیاتی که حضرت زهرا (سلام الله) در آن با اهل بیت (علیه السلام) شریک است، آیه تطهیر است که خداوند می فرماید:

آیه شریفه «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا» (1) ؛ خدا می خواهد پلیدی را از شما دورکند و شما را چنان که باید پاک دارد.

درباره «آیه تطهیر»:

در روایات متواتری از شیعه و اهل سنّت رسیده  است که آیه تطهیر در خانه ام سلمه نازل شد. هنگامی که این آیه نازل شد پیامبر(صلی الله) فقط پنج تن آل عبا را در زیر کسا گرد آورد و برای اینکه این نکته را جا بیندازد که اهل البیت که افتخار و مدال «یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا» را دارا هستند، فقط پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله) ، امیر المؤمنین (علیه السلام)، فاطمه زهرا (سلام الله علیها)،امام حسن (علیه السلام)، امام حسین(علیه السلام) هستند.

در نقلی تا شش ماه ،در نقلی دیگر تا نه ماه و در نقلی دیگر آمده است که تا یکسال صبح ها در خانه ی امیرالمؤمنین(علیه السلام) می آمدند و آن ها را با عبارت «اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ» صدا می زدند.(2)

این آیه بیانگر عصمت اهل بیت (علیهم السلام) و از جمله حضرت زهرا (علیهاالسلام) می باشد؛ عصمت از جمله شئون منصب ولایت است و غیر از معصومان (علیهم السلام) کسی را سراغ نداریم که ولایت کبرا داشته باشد.

حضرت فاطمه (سلام الله علیها) یکی از گنجوران دانش و امانت داران اسرار خدایی است. کسی که محبّتش به عنوان اجر رسالت بر همه مسلمین تا قیام قیامت واجب شده و کلام خداوند گواه بر صداقت اوست و طهارت و عصمتش را قرآن بازگو می کند.

 

پی نوشت:


1-سوره احزاب،آیه ی 33.

2-تفسیر فرات کوفی،ص339؛ شواهد التنزیل لقواعد التفضیل، ج2،ص74؛

کشف الیقین فی فضائل أمیر المؤمنین(علیه السلام)،ص405.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما