مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب فتوت و جوانمردی
امتیاز کاربران 5

تولیدگر گرافیک

سید هستم. از تاریخ 06 آبان 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 202 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
فتوت و جوانمردی

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ پنج‌شنبه, 27 مهر 02

مردانگى و جوانمردى، از خصلت هاى ارزشمندى است كه انسان را به «اصول انسانى»، «شرافت»، «تعهّد و پيمان» و رعايت حال درماندگان پاى بند می‌سازد. كسى كه به حق وفادار بماند و از پستى و ستم گريزان باشد، از ضعيفان پشتيبانى كند، از خيانت و نيرنگ دورى گزيند، و به ظلم و حقارت و دنائت تن ندهد، اهل گذشت و ايثار و فداكارى باشد، «جوانمرد» است. «فتى‏» به جوانمرد گفته مى‏‌شود و فتوّت، همان مردانگى است. در فرهنگ گذشته، به معناى عيّارى به كار مى‏‌رفته كه جنبه اجتماعى داشته و عيّاران گروهى بودند كه به خنجر و سلاح مجهز بودند و از ديگران مال مى‏‌گرفتند و از محلى به محلى مى‏‌‌رفتند، در عين حال، جانب مردانگى و بلند نظرى را نگه مى‏‌داشتند و گاهى دفاع يك قسمت از شهر يا محله به عهده آنان بود  به اهل محلّ دروغ نمى گفتند، تجاوز نمى‏‌كردند، اهل خيانت نبودند و به صفاتى همچون بخشش، آزادگى، شجاعت، مهمان‏‌نوازى، بزرگ منشى و وفاى به عهد آراسته‏ بودند. اينان براى خود آداب و عادات و فرهنگ خاصّى داشتند.
در فرهنگ دينى، «فتوت» به نوعى بذل و بخشش، نيكى به ديگران، گشاده رويى، عفاف و خويشتن دارى، پرهيز از آزار ديگران، و دورى از دنائت و پستى تفسير شده است.
در مسير راه كوفه، وقتى امام حسين عليه السلام با سپاه حرّ برخورد كرد و آنان راه را بر كاروان حسينى بستند، زهير بن قين به امام پيشنهاد كرد كه اينان گروهى اندكند و ما مى توانيم آنان را از بين ببريم وجنگ با اينها آسان تر از نبرد با گروه هايى است كه بعداً مى‏‌آيند. امام فرمود: «ما كُنْتُ لِأبْدأَهُمْ بِالْقِتالِ»، من شروع به جنگ نمى‌كنم، اين يك گوشه از مردانگى امام است.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما