مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب فرزند سالاری در دهه ی هشتاد و نود
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

علی بهاری هستم. از تاریخ 25 اردیبهشت 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 520 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
فرزند سالاری در دهه ی هشتاد و نود

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ شنبه, 30 اردیبهشت 02

فرزندآوری

ما ایرانی‌ها از اون قدیم‌ها بچه‌دوست بودیم. یعنی پسر میرزا فتح‌الله کاتب‌باشی و دختر حاج غضنفر بزاز شب جمعه مصادف با اول خرداد که می‌رفتن تو اتاق کوچیکه ته خونه فتح‌الله زندگی‌شون رو شروع کنن، یک فروردین با یه بچه تپل مپل از اتاق خارج می‌شدن. این یک فروردین اگه می‌شد دو و خبری از بچه نبود زن فتح‌الله می‌گفت: « باید همون دختر حبیب‌الله رو می‌گرفتیم. این اجاقش کوره» بابا شاید گاز قطع بوده. صبر کن.

اما ازدواج تو این سال‌ها فراز و نشیب زیاد داشته. گرونی و سختی زندگی باعث شده بعضی‌ها بی‌خیال بچه بشن. معروفه که بچه روزیشو رو با خودش میاره. حالا این که روزیش رو به ریال میاره و پوشکش با دلار بالا میره یه بحث دیگس. حالا فکر کن بچه بیرون‌روی بگیره. هر بار بیماری رو نشون بده کمر باباش میشکنه. 
تربیت بچه‌ها هم فرق کرده. تو دهه شصت و هفتاد وقتی بچه یواشکی می‌رفت سر لواشک‌ها مامانش چنان دمپایی‌ نقطه‌زنی پرتاب می‌کرد که پاتریوت پیشش کم‌دقت بود ولی الان اگه از گاوصندوق خاله ساناز طلا برداره با جمله "عزیزم به نظرت رفتارت مناسب بود؟" به اتاقش فرستاده میشه تا درباره آثار دزدی بر اخلاق تحقیق کنه، اون هم با اینترنت نسل چهار!
بچه‌آوردن سختی خودش رو داره ولی شیرینی‌هاش بی‌نظیره. میگی نه؟ امتحان کن. فقط بپا دیابتی نشی.


---------------

برای دیدن مطلب مرتبط:
طنزی در مورد ازدواج آسان

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما