مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب فلسفه نماز ۲
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

مهدی هستم. از تاریخ 24 اردیبهشت 1397 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 34 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
فلسفه نماز ۲

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

فلسفه نماز ۲

در صحبت های گذشته چند کلام مختصری پیرامون فلسفه و حکمت نماز صحبت به میان آمد که در این مبحث قصد داریم با چند مورد دیگر از حکمت ها و فلسفه نماز آشنا شویم تا بیشتر نسبت به این واجب الهی اهتمام ورزیم.

چهار). نماز باعث جلوگیری از گناه می شود: یکی دیگر از فلسفه های نماز این است که باعث پاک شدن از زشتی ها و پلیدی ها می گردد. نماز روح انسان را از سوی ترس از خداو عبودیت می برد و باعث آزادی از اسارت های هوای نفس می شود. به همین سبب انسان از پلیدی ها دور می شود و به سمت کمال و سعادت سوق داده می شود.

پنج). استقامت و صبوری در برابر مشکلات: نماز باعث میشود که انسان پناهگاهی أمن و مطمئن را به دست آورد که در مقابل سختی هاو مشکلات زندگی تکیه گاه او باشد و در مقابل این سختی ها کم نیاورد. به همین خاطرخداوند متعال در دو جاي قرآن مي‌فرمايد: ‌از خصلت صبر و نماز كمك بجوئيد(1)

شش). تواضع وافتادگی: یکی دیگر از اسرار نماز این است که تکبّر و خودبینی در وجود انسان از بین می رود و تواضع و افتادگی در وجود انسان نهادینه می شود. اگر انسان در هر شبانه روز مقیّد باشد که ۱۷ رکعت نماز واجب خود را به جا آورد، مجموعاً ۳۴ مرتبه پیشانی بر زمین گذاشته و در مقابل پروردگار سجده میکند و در سجده خود را همچون پركاهي در ميان اقيانوس بزرگ مي‌نگرد و خود را ناچيز و بندة كوچك خدا دانسته و هرگونه خودخواهي و غرور را از خود دور مي‌سازد. در اين رابطه امام علي (ع) مي‌فرمايند: خداوند ايمان را به جهت پاك ساختن از شرك و آلودگي شرك و نماز را به خاطر دور شدن از تكبّر واجب كرده است.(2)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.بقره، 153.

2. محمدي اشتهاردي، محمد، نماز از ديدگاه قرآن و عترت، ناشرانتشارات نبوي، ص 6.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما