مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب فوائد روزه داری
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

هادی رضائی هستم. از تاریخ 22 بهمن 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 17 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
فوائد روزه داری

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ یکشنبه, 30 مهر 02


قال أبوالحسن علی بن محمد الهادی (علیه السلام) فرض الله تعالی الصّوم لیجد الغنیّ مسّ الجوع لیحنوا علی الفقیر - خداوند متعال روزه رات واجب کرد تا غنیّ حس گرسنگی را بچشد سپس بر فقیر مهر ورزد.     

در ادامه مطالب روزه  ذیل حدیث شریف امام هاذی (علیه السلام) به این نکته اشاره مینمایم که یکی دیگر از فوائد روزه این است که اغنیاء جامعه وکسانی  که از نظر مالی توانگر میباشند وگاهی توجّه ای به افراد مستمند و زیردستان خود ندارند با روزه گرفتن در این ماه طعم سخت گرسنگی را میچشند ولذا تلنگری میشود برای آنها و وجدانشان بیدار میشود . ونیز یکی از حکمتهای این ماه مبارک در این است که در آخر این ماه بارؤیت هلال ماه شوّال همان شخص غنیِ که شاید نسبت به نیازمندان بی توجّه وبیخیال بود بر او واجب میشود که سهم فقیر ونیازمند را از اموال خویش جدا سازد وتنها با پرداخت زکات فطره خود وافراد تحت تکفّل خویش میتواند روزه خود را تکمیل نماید .


    (کشف الغمة فی معرفة الأئمة ، ج2 ،ص 403 )

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما