مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب قدرت علمی به تنهایی کافی نیست...
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سید هستم. از تاریخ 27 مهر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 344 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
قدرت علمی به تنهایی کافی نیست...

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

قدرت علمی به تنهایی کافی نیست...

با غالب شدن ظاهری دنیای غرب و قدرت علمی آنان، عده ای به ظاهر تحصیل کرده در داخل کشور خودمان(و کشورهای اسلامی دیگر) همواره قدرت علمی دنیای غرب و به تبع آن قدرت علمی ناچیز خود را را به رخ می کشند در حالی که کاری به جنایات غرب بر ضد بشریت و کارهای ضد اخلاقی و ضد خانوادگی آنان و نیز اخلاق و رفتار نامطلوب خود ندارند. آنها غافل از اینند که علمی ارزش دارد که بر مبنای آموزه های قرآن و اخلاق انسانی  باشد.

قرآن در زمینه هماهنگی بین علم و ایمان می فرماید: «يَرْفَعِ‏ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ؛ خداوند كسانى را كه ايمان آورده‏ اند و كسانى را كه علم به آنان داده شده درجات عظيمى مى ‏بخشد.»[1] پیام این آیه این است که اهل دانشِ با ایمان، در هر دو جهان دارای درجاتیپ هستند. وگرنه اهل دانشی که مقید به اخلاق انسانی و ایمان نیستند، شاید در این دنیا درجاتی داشته باشند ولی آن جهان خبری از درجه نیست، و حتی مواخذه هم می شوند.

قارون خود را اهل علم و دانش می دانست و درجات مادی هم داشت ؛ اما با خدا و پیامبر او مخالفت کرد و نتیجه اش را دید. «قالَ إِنَّما أُوتيتُهُ عَلى‏ عِلْمٍ عِنْدي‏ أَ وَ لَمْ يَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ قَدْ أَهْلَكَ مِنْ قَبْلِهِ مِنَ الْقُرُونِ مَنْ هُوَ أَشَدُّ مِنْهُ قُوَّةً وَ أَكْثَرُ جَمْعاً؛ (قارون) گفت: جز اين نيست كه اين اموال از روى دانشى كه در نزد من است (دانش به تورات و كيمياء و تجارت و كشاورزى) به من داده شده؛ آيا ندانسته است كه خداوند پيش از وى از مجتمعات انسانى كسانى را كه از او قوى‏ تر و ثروتمندتر و پرجمعيت‏ تر بودند هلاك نموده؟»[2]

بنابراین صرف علم آموزی و معلومات داشتن، دلیل بر ارزش داشتن آن فرد نیست؛ چه بسا او گرگی، و یا گرگی در لباس میش باشد. چه دانشمندانی(خداناباوران) که در جهان بر ضد دین و اخلاق و انسایت مبارزه می کنند، چه افراد تحصیل کرده ای که در جامعه به انواع کارهای غیر اخلاقی و غیر انسانی مبادرت می ورزند، چه افراد تحصیل کرده ای که رفیق دزد(توجیه گر دزد و..) وشریک قافله(ظاهری موجه بین مردم دارند)  هستند. آیا هیچ عاقلی می گوید که اینان افراد خوبی هستند چون اهل علم و دانشند؟ خیر، با این که داشتن علم و دانش ارزش و اعتبار است.

سخن آخر این که؛ اگر چه داشتن علم و داش مطلوب است و مورد تاکید اسلام است؛ اما «علم چندان که بیشتر خوانی. چون عمل در تو نیست نادانی.»

پی نوشت

1ــ مجادله/11

2ــ قصص/78

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما