مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب قیامت در دنیا
امتیاز کاربران 5

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن توزیع گر پیام رسان

معین شرافتی هستم. از تاریخ 25 بهمن 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 4 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
1 0
قیامت در دنیا

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ پنج‌شنبه, 27 مهر 02


شاید خیلی ها بگویند قیامت را کی دیده؟! اما همان ها می دانند که قیامت آمدنی است و دروغ بردار نیست. 
ولی در ادبیات قرآنی قیامت جزء همین دنیا است و عذاب و پاداش اعمال نیاز به یک جایی دیگر ندارد، بلکه قیامت هر فردی از همین دنیا شروع شده و در قبر و برزخ ادامه می یابد.
خداوند در قرآن فاسقان و گناهکاران را از کسانی بیان می کند که همین الآن در آتش اند، هر چند دیگران او را در ناز و نعمت ببینند!  إِنَّ الْمُجْرِمِينَ فِي ضَلَالٍ وَسُعُرٍ۱
همانا مجرمین در گمراهی و در آتش افروخته هستند. 
گمراهی مجرمان از خودشان است و در آتش بودنشان هم به سبب اعمال خودشان است. وبه محض انجام کارهای ناشایست آتش به جانشان می افتد، آتشی که ناشی از عمل خودشان است وگرنه خدا رحمن است که است و رحمت او همیشگی است. 
در مورد برخی از گناهان و تاثیر آن در دنیا در احادیث به آن اشاره شده است. 
مثلا در روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در مورد قسم دروغ آمده است: «من حلف علی یمین وهو یعلم انه کاذب فقد بارز الله بالمحاربةوان الیمین الکاذبه تذر الدیار بلاقع من اهلها وتورث الفقر فی العقب۲»:
کسی که به دروغ قسم بخورد و بداند که دروغ است به جنگ با خدا رفته است و همانا قسم دروغ ، خانه ها را بی صاحب و بی خانمان گرداند و موجب فقر فرزندان گردد. 
پس چنین سرنوشتی که برای چنین گناهکاری وعده داده شده بخشی از همان آتشی است که در این دنیا دچارش می ‌شود. 
و یا خوردن مال یتیم که همان خوردن آتش بیان شده است نه آنکه فرد بمیرد و بعد از سال ها قیامت برپا گردد و آنگاه فرد نتیجه عمل خویش را ببیند. - ان الذین یاکلون اموال الیتامی ظلما إنما یاکلون فی بطونهم نارا وَ سیصلون سعیرا. ۳
در حقيقت، كسانى كه اموال يتيمان را به ستم مى‏خورند، همانا آتش می خورند و به دوزخ می رسند! 
همین تعبیر را خداوند برای دین فروشان بکار برده است:"کسانى که آیات خدا را کتمان مى کنند و به وسیله آن درآمد ناچیزى فراهم مى نمایند آنها جز آتش چیزى نمى خورند
از این آیات استفاده می شود که اعمال ما علاوه بر چهره ی ظاهرى خود، یک چهره ی واقعى نیز دارد که در این جهان از نظر ما پنهان است، اما این چهره هاى درونى، در جهان دیگر ظاهر می شوند و مسئله ی تجسم اعمال را تشکیل می دهند.
در سبک زندگی قرآنی یک فرد مسلمان و یک سال به خوبی این موضوع مهم را درک کرده و نتیجه عمل را جدا از عمل خود نمی داند و مدام در حال مراقبه است که نکند خطایی از او سربزند. 
در مقابل هم خوبان عالم و افراد با تقوا از همین دنیا در عزت و رضوان الهی و بهشت هستند.
۱- سوره قمر آیه ۴۷
۲- سفینه البحار، ج ۱،ص۲۹۷
۳- نساء آیه ۱۰
۴- بقره آيه ۱۸۴
 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما