مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب لزوم خودداری مبلغ از ادعا و خودبزرگ‌بینی و خود عالم پنداری
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

علوی زاده هستم. از تاریخ 26 آبان 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر سایت توزیع گر شبکه های اجتماعی توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 449 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
لزوم خودداری مبلغ از ادعا و خودبزرگ‌بینی و خود عالم پنداری

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01


مبلغین دین ممکن است به خاطر توفیقات و توانمندی‌هایی که کسب کرده است دچار رذیله مذموم و منفور خودبزرگ‌بینی شود و هم از چشم مردم بیفتد و هم از چشم خدا، چراکه هیچ کس انسان متکبر فخرفروش را دوست ندارد؛ «إِنَّ اللَّهَ لَا یحِبُّ مَن کانَ مُخْتَالًا فَخُورًا»[1]

پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) درباره مدعی عالم بودن می‌فرماید: «هر کس بگوید: من عالمم، هرآینه او جاهل است[2]

حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در نامه‏اش به امام مجتبی (علیه‏السلام): «من تو را به نادانی‌های گوناگونت کوبیدم تا خود را دانا مپنداری و اگر چیزی به تو رسید که آن را شناختی، آن را بزرگ مشماری؛ 

زیرا دانا کسی است که دریابد آنچه می‏داند در برابر آنچه نمی‏داند اندک است و بدین سبب خود را نادان بشمارد

و به مدد این دریافت، بر کوشش خود در جستجوی دانش بیفزاید 

و همواره جویا و شیفته دانش باشد و از آن بهره گیرد و در برابر دانشمندان، فروتن و دل‌سپرده و پیوسته خاموش و از خطا، پرهیزگار و شرمگین باشد و اگر چیزی بر او درآمد که
نمی‏شناسد، آن را انکار نکند؛ چه به نادانی خویش اقرار دارد.»[3]




[1]. نساء: 36.

[2]. مَن قالَ أنَا عالِمٌ، فَهُوَ جاهِلٌ، علم و حكمت در قرآن و حديث، ج‏2، ص: 592، حدیث 1709.

[3]. الإمام عليّ عليه‏السلام في كِتابِهِ لِلحَسَنِ عليه‏السلام: قَرَعتُكَ بِأَنواعِ الجَهالاتِ لِئَلّا تَعُدَّ نَفسَكَ عالِمًا، فَإِن وَرَدَ عَلَيكَ شَي‏ءٌ تَعرِفُهُ أكبَرتَ ذلِكَ، فَإِنَّ العالِمَ مَن عَرَفَ أنَّ ما يَعلَمُ فيما لا يَعلَمُ قَليلٌ، فَعَدَّ نَفسَهُ بِذلِكَ جاهِلًا فَازدادَ بِما عَرَفَ مِن ذلِكَ في طَلَبِ العِلمِ اجتِهادًا، فَما يَزالُ لِلعِلمِ طالِبًا وفيهِ راغِبًا ولَهُ مُستَفيدًا، ولِأَهلِهِ خاشِعًا مُهتَمًّا، ولِلصَّمتِ لازِمًا، ولِلخَطَأَ حاذِرًا ومِنهُ مُستَحيِيًا، وإن وَرَدَ عَلَيهِ ما لا يَعرِفُ لَم يُنكِر ذلِكَ لِما قَرَّرَ بِهِ نَفسَهُ مِنَ الجَهالَة، علم و حكمت در قرآن و حديث، ج‏2، ص: 592، حدیث 1710.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما