مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب لزوم عذرخواهی در صورت ارتکاب خطا و اشتباه
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

علوی زاده هستم. از تاریخ 26 آبان 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر سایت توزیع گر شبکه های اجتماعی توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 449 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
لزوم عذرخواهی در صورت ارتکاب خطا و اشتباه

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01


با توجه به اینکه تبلیغ دین یک کنش اجتماعی است و مبلغ دائماً با مردم در ارتباط است و انسان هم ممکن‌الخطا است، هرلحظه ممکن است که نسبت به مردم دچار خطایی شود و دلی را از خود برنجاند اما مبلغ نمونه نباید کاری کند که مجبور شود عذرخواهی کند، حضرت رسول‌الله (صلی‎الله علیه و آله) دراین‌باره می‌فرماید: «ایاک و ما تعتذر منه؛ فان فیه الشرک الخفی؛ مبادا کاری بکنی که به خاطر آن عذرخواهی کنی؛ زیرا در این کار شرک پنهان، است».[1] در روایت دیگری حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) می‌فرماید: «بپرهیز از هر کاری که اگر از انجام دهنده آن درباره‌اش بازخواست شد، انکارش کند و یا عذرخواهی کند و آبروی خود را هدف تیرهای حرف مردم قرار نده.»[2]

 بااین‌حال اگر مرتکب خطایی شد، شهامت عذرخواهی را داشته باشد، چراکه عذرخواهی نشانه عاقل بودن شخص است. حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) دراین‌باره می‌فرماید: «المعذره برهان العقل؛ پوزش [از خطا]، دلیل خردمندی است.»[3] لذا مبلغ و البته هر مؤمنی، عذرخواهی را باید بیاموزد و در صورت خطا و اشتباه، عذر بخواهد و عذر دیگران را هم بپذیرد.

 


[1]. بحارالانوار؛ ج 87، ص 200، ح 82.

[2]. نهج‌البلاغه، نامه 96.

[3]. غررالحکم؛ ‌497.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما