مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب ماه رمضان ، فرصت بی بدیل خودسازی
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

رجبی هستم. از تاریخ 02 مهر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 8 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
ماه رمضان ، فرصت بی بدیل خودسازی

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ یکشنبه, 30 مهر 02

 


يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كُتِبَ عَلَيكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُم تَتَّقونَ﴿۱۸۳﴾ ای افرادی که ایمان آورده‌اید! روزه بر شما نوشته شده، همان‌گونه که بر کسانی که قبل از شما بودند نوشته شد؛ تا پرهیزکار شوید.1.

فرار رسیدن ماه رمضان الکریم رو به همه دوستان و هم سنگرهای گرامی تبریک عرض میکنم.

آیه ای که ذکر شد یک نکته تربیتی بسیار خوب دارد وآن اینکه خداوند متعال می فرماید روزه تنها بر شما واجب نشده که بترسید و یا غُر بزنید بلکه این روزه و صیام بر امت های گذشته هم واجب بوده است. مثل اینکه دکتر آمپول نوشته برای فرزندش و آن حاضر نیست آمپول بزنه ! پدرش میگه ببین عزیزم این آمپول تنها برای تو نیست که میترسی همه بچه ها تا چندسالگی باید در دوره زمانی مشخص این آمپول رو بزنند ! بعد پدر میگه پسرم بزن این آمپول رو اشالله که مریض نشی! همین جملات رو خداوند با بیانی زیباتر به ما فرموده که ای بندگان مومنم!! روزه تنها برای شما نیست........ تا اینکه می فرماید روزه دار باشید تا انشالله رستگار شوید!!

چند نکته درباره ماه مبارک رمضان :

1. اینکه این ماه به سرعت خواهد رفت و به قول گفتنی تا چشم به هم بزنی میرود پس چه قدر خوبه قدر بدونیم این ماه رو و برنامه داشته باشیم برای بهتر شدن اخلاق و رفتارمان با خودمان ، خدایمان ، اطرافیانمان.......

2. شیطان تمام تلاشش را میکند تا تو را منصرف کند از روزه داری ! به بهانه ها و توجیهات مختلف ! از خدا بخواه که مواظبت باشه و دُم به تله شیطان نده .

3. کسائی که در این ماه تابسان در گرمای طاقت فرسا کار میکنند قطعا بسیار بسیار ارزششان نزد خدا بیشتر است از منی که در خانه و در سایه و زیر کولر روزه میگیرم! ولی گرما بهانه نمیشود برای خوردن روزه ! متاسفانه بعضی ها رو می بینیم که به بهانه گرما روزه شان را می خورند!! مطمئنا کسی کمی از کار را کم کند به خاطرخدا و روزه اش را بگیرد هیچ مشکلی برایش پیش نخواهد آمد به فضل خدا!! چون خود خدا فرموده هر کس با خدا باشد خدا برای او بس است و کفایتش می کند: وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى ٱللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُۥٓ.2. خدا متعهد شده که کفایتت را میکند پس نکند که به حرف شیطان گوش بدی............!!

روزه داری در گرما جهاد است ! این حدیث نورانی از پیامبر گرامی است ولی خُب شیطان هم در این ایام به شدت فعال تر میشود . من می شناسم کسائی رو که دنبال بهانه میگشتن برای روزه خواری و الان متاسفانه دیگه نمیتونن روزه بگیرن! یا طرف معتاد شده ، یا عادی شده براش روزه نگرفتن ، یا آنقدر غرق در ماهواره شده که تفکراتش عوض شده یا............ کلا همه اینها بهانه شده برای نگرفتن روزه ! اما چه کسی این بهانه را درست کرد؟؟؟ خود ما!! منی که در طول سال جدا میشم از معارف دینی خُب معلومه که شیطان راحت تر من رو می کشونه طرف خودش.........!

از خدا بخواهیم که به حق حضرت فاطمه الزهرا (س) ما رو در راه بندگی خودش ثابت قدم نگه دارد و توفیق انجام تکالیف الهی را به عنایت کند انشالله.........

منابع:

1. سوره بقره ] آیه 183

2. سوره طلاق ، آیه 3

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما