مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب ماه رمضان رحمت سرشار الهی
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر شبکه های اجتماعی

کمندلو هستم. از تاریخ 15 آذر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر شبکه های اجتماعی فناور توسعه دهنده موبایل تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 408 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
ماه رمضان رحمت سرشار الهی

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 20 آذر 02
در پرونده بهار معنویت

این پرونده را با 408 اثر دیگر آن ببینید

ماه رمضان و روزه ­داری و راز و نیازها و بیداری سحری در آن، نشانه­ هایی گویا از رحمت سرشار الهی است. خداوند مهرگستر می ­فرماید: بگو ای بندگان من که بر زیان خویش اسراف کرده اید، از رحمت خدا مایوس مشوید زیرا خدا همه گناهان را می­ آمرزد، اوست آمرزنده و مهربان(زمر آیه ۵۳). 

جهان هستی سر تا پا از فضلیت و مرحمت آفریدگار حرف می‌زنند؛ گویی همه ­چیز، همه­ جا، همه­ کس، همواره و پیوسته در پرتو حکومت و سلطنت و رحمت همیشگی خداوند است که فرمود: (لایمکن الفرار من حکومتک) حکومت او فراگیر است و راهی برای گریز از آن نیست. و به هر کجا بگریزی به او بازمی‌گردی که فرمود: “یا من الیه یهرب الخائفون”؛ فرار از او به سوی اوست. و در دعای ابوحمزه فرمود: “هارب منک الیک” و در جای دیگر می­فرماید: “اللهم انک طالبی ان انا هربت و مدرکی ان انا فررت”؛ “تو جوینده و یابنده منی به هر کجا که بگریزم.”

امام  سجاد(علیه ­السلام) می­فرماید: عجب نیست از کسی که اهل نجات است، چطور نجات می‌یابد؛ عجب از کسی است که هلاک شده، چگونه با وجود سعه‌ی رحمت الهی، به هلاکت رسیده است!( بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۱۵۳)

بیدل دهلوی گفته ­است: “وحشی دشت معاصی را دو روزی سر دهید/ تا کجا خواهد رمید آخر شکار رحمت است”.  بیدل در این غزل زیبا و رسا تلاش کرده­ است به آدمی بفهماند که آفرینش هستی یک کنش بیهوده و بی‌هدف نیست. ظلمت و گمراهی و گناه در نهایت، در سیطره مهر­گستریِ مهر آفرین قرار می­گیرد.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما