مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مباهله ای دیگر در حقانیت اهل بیت علیهم السلام
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سعادت هستم. از تاریخ 15 بهمن 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 5 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مباهله ای دیگر در حقانیت اهل بیت علیهم السلام

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 08 آبان 02

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
 در مورد قضیه مباهله پیامبر توضیحات زیادی داده شده
که با مراجعه به سایت ها (1)می توانید با جریان آن مباهله آشنا شده و حقانیت اسلام و اهل بیت علیهم السلام را در این قضیه برای خود به اثبات برسانیم ؛ اما جز آن مباهله معروف بین پیامبر و مسیحیان مباهله ای دیگر صورت گرفت که در آن حقانیت امیر المومنین به اثبات رسید و آن در کربلا اتفاق افتاد ، زمانی که دو نفر ، یکی از یاران امام علیه السلام و دیگری از یاران یزید علیه العنه در مقابل هم قرار گرفتند :

یزید بن معقل از لشكر عمر بن سعد، جلو آمد و گفت: آى بریر بن حضیر! مى‏ بینى خدا با تو چه كرده است؟! [بریر] گفت: و الله خدا برایم خیر و براى تو شر پیش آورده است! [یزید بن معقل‏] گفت: دروغ گفتى، پیش از این دروغگو نبودى! آیا یادت مى‏ آید [زمانى را كه‏]- من و تو در [محلّه‏] بنى لوذان قدم مى‏ زدیم و تو مى‏ گفتى:

عثمان بن عفّان به نفس خویش ستم كرده و معاویة بن ابى سفیان گمراه و گمراه‏كننده است. و امام هدایتگر و بر حق، علىّ بن ابى طالب است؟!

بریر گفت: [قبول دارم‏] گواهى مى‏ دهم این دیدگاه و قول من است! یزید بن معقل‏

(1) گفت: من گواهى مى‏ دهم كه تو جزو گمراهانى! بریر بن حضیر گفت: آیا موافقى با هم مباهله كنیم و هر دو از خدا بخواهیم كه دروغگو را لعنت كند، و آنكه بر باطل است كشته شود؟ بعد مى ‏آیم با تو مبارزه مى‏كنم! [تا ببینیم من دروغگو هستم یا شما] [یزید بن معقل پذیرفت‏] هر دو [به میدان‏] آمدند دستهایشان را به سوى خدا بلند كرده از او خواستند تا دروغگو را لعنت كند و آنكه بر حق است اهل باطل را به قتل برساند.

بعد هر یك از آن دو روبروى دیگرى قرار گرفت و ضرباتى را رد و بدل كردند.یزید بن معقل ضربه سبكى به بریر بن حضیر زد كه هیچ ضررى به بریر نرسانید، ولى بریر بن حضیر ضربه‏اى به یزید زد كه كلاه‏خودش را شكافت و به مغزش رسید و مثل كسى كه از جاى مرتفعى به زیر مى‏افتد [به زمین‏] افتاد در حالى كه شمشیر ابن حضیر در سرش مانده بود.(2)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1. سایت حوزه نت این جریان را توضیح داده است http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/3282/5127/46197

2. نخستین گزارش مستند از نهضت عاشورا / ترجمه وقعة الطف، ص: 163

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما