مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مباهله سند حقانیت اهل بیت علیهم السلام
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

مدنی هستم. از تاریخ 17 بهمن 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 43 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مباهله سند حقانیت اهل بیت علیهم السلام

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 08 آبان 02


بسم الله الرحمن الرحیم

امروز دوشنبه پنجم مهرماه برابر با بیست و چهارم ذی الحجه است که مصادف است با نزول آیه تطهیر در شان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم ، امیرالمومنین و فاطمه الزهراء و امام حسن و امام حسین علیهم الصلاه و السلام ؛ و نیز روز مباهله پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم با نصارای نجران ؛ و نیز انگشتر بخشی مولی المیرالمومنین علیه السلام در حال رکوع نماز و نزول آیه ولایت .

در نتیجه چون بیست و چهارم ذی الحجه معروف به روز مباهله می باشد ما در این قسمت سعی بر آن داشتیم تا ان شاء الله پیرامون این موضوع مختصرا جملاتی را برای دوستان بزرگوار بیان داریم :

متن : (فَمَنْ حَاجَّكَ فيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبينَ )[1]

ترجمه : هرگاه بعد از علم و دانشى كه [درباره مسيح‏] به تو رسيده [باز] كسانى با تو به محاجّه و ستيز برخيزند، به آنها بگو: بياييد ما فرزندان خود را دعوت مى‏كنيم، شما هم فرزندان خود را، ما زنان خويش را دعوت مى‏نماييم، شما هم زنان خود را، ما از نفوس خود دعوت مى‏كنيم، شما هم از نفوس خود، آن‏گاه مباهله مى‏كنيم [در حق يكديگر نفرين كنيم‏] و لعنت خدا را بر دروغگويان قرار مى‏دهيم.

شأن نزول : گفته اند که این آیه و آیات قبل از آن درباره هیات نجرانی مرکب از عاقب و سید و گروهی که با آنها بودند نازل شده است ، آنها خدمت پیامبر رسیدند ، انها خدمت پیامبر رسیدند و عرض کردند : آیا هرگز دیده ای فرزندی بدون پدر متولد شود ، در این هنگام آیه (إنَّ مَثَلَ عِسی عِندَ اللهِ...) نازل شد و هنگامی که پیامبر خدا صلی الله علیه وآله و سلم آنها را به مباهله دعوت کرد .

آنها تا فردای آن روز از حضرتش مهلت خواستند و پس از مراجعه ، به شخصیتهای نجران ، اسقف[2] به آنها گفت : [شما فردا به محمد نگاه کنید ، اگر با فرزندان و خانواده اش برای مباهله آمد ، از مباهله با او بترسید ، و اگر با یارانش آمد با او مباهله کنید ، زیرا چیزی در بساز ندارد ، فردا که شد پیامبر آمد در حالی که دست علی بن ابی طالب را گرفته بود و حسنین در پیش روی او راه می رفتند و زهرای اطهر پشت سرش بود ، نصاری نیز بیرون آمدند ، درباره آنها سوال کرد به او گفتند : این پسر عمو و داماد او و محبوب ترین خلق خدا نزد اوست و این دو پسر ، فرزندان دختر او از علی هستند و آن بانوی جوان دخترش فاطمه است که عزیزترین مردم نزد او ، و نزدیک ترین افراد به قلب او است ...

سید به اسقف گفت : برای مباهله قدم پیش گذار .]

 

گفت : نه من مردی را می بینم که نسبت به مباهله با کمال جرأت اقدام می کند و من می ترسم راستگو باشد ، و اگر راستگو باشد ، به خدا یک سال بر ما نمی گذرد در حالی که در تمام دنیا یک نصرانی که آب بنوشد وجود نداشته باشد .

اسقف به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم عرض کرد : ای ابو القاسم! ما با تو مباهله نمی کنیم بلکه مصالحه می کنیم ، با ما مصالحه کن ، پیامبر با آنها مصالحه کرد که دو هزار حله[3] که حد اقل قیمت هر حله ای چهل درهم باشد ، و عاریت دادن سی دست زره ، و سی شاخه نیزه ، و سی زأس اسب ، در صورتی که در سرزمین یمن ، توطئه برای مسلمانان رخ دهد ، و پیامبر ضامن این عاریت ها خواهد بود ، تا آن را باز گرداند و عهد نامه ای در این زمینه نوشته شد .

 

 


[1] سوره آل عمران آیه 61

[2] روحانی بزرگشان

[3] یک قواره پارچه خوب لباس


برچسب‌ها: مباهلهسندحقانیتاهل بیتنسیم وحی

+ نوشته شده در  دوشنبه پنجم مهر ۱۳۹۵ساعت 20:52  توسط سیدمحمدمهدی مدنی  |  نظر بدهید

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما