مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مبلغان و مدیریت شوخی در گفتار
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

حیدری هستم. از تاریخ 08 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 216 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مبلغان و مدیریت شوخی در گفتار

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

با نشاط بودن و شوخ طبع بودن، یکی از مواردی است که مبلغین دینی باید در حد متعارف به آن توجه داشته باشند، اما مراقب آسییب های آن نیز هم باید باشند.


این نکته(شوخ طبع بودن) بیشتر برای مبلغینی کاربرد دارد که با جوانان و نوجوانان سر و کار دارند. ممکن است جوان و نوجوان مخاطب، از فرزندان میزبان مبلغ باشند و یا دانش آموز و دانش جو(تبلیغ در مدارس و دانشگاه ها) باشند.


ممکن است یک مبلغ در حین شوخی با جوانان، احساس خودمانی بودن کند و مسائل زناشویی را پیش بکشد، و یا جوانان و نوجوانان حاضر در جلسه او را به شوخی و خنده به این وادی بکشانند؛ بدون شک مدیریت مبلغ بر شوخ طبعیهای خود، دامنه آسیب ها را کاهش می دهد و  عامل حدیث امام صادق(علیه السلام) خواهد شد، که فرمود: «از شوخى(زیاد)‏ بپرهيزيد زيرا آبرو را بريزد و شكوه و بزرگى مردان را ببرد (مراد اينست كه در مزاح حد اعتدال را نگهداريد و زياده روى نكنيد).»[1]


-----------
پی نوشت:
1ــ أصول الكافي / ترجمه مصطفوى،  ج‏4، ص 488

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما