مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مبلغین، انتظارات و تعهدات متقابل
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

حیدری هستم. از تاریخ 08 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 216 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مبلغین، انتظارات و تعهدات متقابل

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

هر طلبه ای که به تبلیغ می رود، دوست دارد که مبلغان قبلی در آن منطقه، دارای وجهه مثبتی باشند؛ بنابراین او نیز باید سعی کند از خود وجهه مثبتی بر جای بگذارد و اخلاق و روش مثبتی از خود بر جا بگذارد.


طلبه ای که به یک منطقه برای تبلیغ می رود، باید این حدیث پیامبر اسلام را مد نظر قرا دهد که فرمود: «اَعدَلُ النّاسِ مَن رَضِىَ لِلنّاسِ ما يَرضى لِنَفسِهِ وَ كَرِهَ لَهُم ما يَكرَهُ لِنَفسِهِ؛ عادل‏ترين مردم كسى است كه براى مردم همان را بپسندد كه براى خود مى‏ پسندد و براى آنان نپسندد آنچه را براى خود نمى ‏پسندد.»[1]


پیام این حدیث برای مبلغ دینی این است که؛ همانگونه که او دوست دارد وجهه مثبت مبلغین قبلی را از زبان مردم آن منطقه بشنود(مهربانی با مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنان، تقوا و معنویت او و...)، باید او نیز اخلاق و رفتار خوبی را از خود به نمایش بگذارد تا مبلغ بعد از او به رفتار هم لباسی خود افتخار کند.


حاصل سخن اینکه؛ مبلغ دینی همانطور که دوست دارد مردم از اخلاق و رفتار خوب مبلغ قبل از او سخن بگویند، او نیز باید همین حساسیت را نسبت به مبلغین بعد از خود داشته باشد و وجهه خوبی را از خود به نمایش بگذارد.


پی نوشت:
1ــ من لا یحضر الفقیه ج 4 ،ص 395.

0

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما