مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مبلغین دینی و تلاش در جهت رفع نیاز های مردم منطقه
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

حیدری هستم. از تاریخ 08 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 216 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مبلغین دینی و تلاش در جهت رفع نیاز های مردم منطقه

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

یکی از کارهای با ارزشی که مبلغین دینی در منطقه تبلیغی خود باید بر روی آن حساب ویژه ای باز کنند، ارتباط با مردم و تلاش در زمینه رفع مشکلات آنان است و این موضوع، اخلاق مناسب مبلغ دینی را می طلبد.


دین ما دینی است که بر برآوردن نیازهای مردم تاکید دارد. از امام صادق(علیه السّلام) نقل شده خداوند در حدیث قدسی می فرماید: «مردم خانواده من هستند، پس محبوبترین آنان نزد من كسانی هستند كه با مردم مهربان‌ تر و در راه برآوردن نیازهای آنان كوشاتر باشند.»[1]


هر چه مبلغین دینی به حال و روز مردم توجه داشته باشند و به طریقهای مختلف(پیدا کردن  انسان خَیر و یا از جیب خود) در حل نیازهای مردم منطقه کوشا باشند، به مضمون حدیث فوق عمل نموده و اخلاق و رفتار خداپسندانه ای را از خود به نمایش می گذارند.


نکته مهم: منظور از نیاز، فقط نیازهای مادی نیست؛ چه بسا نیازهای معنوی(روحی و روانی) بیشتر از نیازهای مادی، اهمیت داشته باشند.


یکی از نیازهای روحی و روانی، الفت دادن بین مومنان است. امام باقر(علیه السلام) می فرماید: «خدايش رحمت کند کسي که ميان دو نفر از محبّان و شيعيان ما، دوستي برقرار کند.»[2] مطابق این آیه، اگر یک طلبه موفق شود که با اخلاق مثبت خود، ارتباطات ما بین مردم را تقویت نموده و اگر کدورتی در بین مردم هست، برطرف سازد، رحمت خدا را شامل حال خود خواهد کرد.


یکی دیگر از کارهای مبلغین دینی در جهت برآوردن نیازهای روحی و روانی مردم، سر زدن به بیماران آنها و دلجویی کردن از آنان است.


سخن آخر اینکه؛ اگر یک مبلغ دینی در برطرف ساختن نیازهای مادی، و روحی و روانی مردم  تلاش کند، علاوه بر اجر معنوی، توانسته است یک تبلیغ سازنده و اثرگذار را همراه با اخلاق مناسب خود در کارنامه ی خویش ثبت کند.


پی نوشتها:
1ــ الكافی، ج 2، ص 199.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما