مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مبلغین دینی و کمک به مسجد محل تبلیغ
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

حیدری هستم. از تاریخ 08 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 216 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مبلغین دینی و کمک به مسجد محل تبلیغ

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

چنانکه می دانیم محور تبلیغ دینی، مسجد و حسینیه است. این دو مرکز تبلیغی باید از لحاظ مادی در مضیقه نباشند تا فرصت کافی برای نقش آفرینی معنوی داشته باشند. شایسته است که مبلغان دینی در سفرهای تبلیغی، به این امر توجه داشته باشند و با کمک کردن به مسجد در حد خود، باعث رونق روزافزون مساجد و حسینیه ها شوند، و رفتار نیکویی را از خود به یادگار گذاشته و الگویی برای مردم منطقه شوند.


شکی نیست که کمک(صدقه) مبلغان دینی به مساجد، محبوبیت در نزد پروردگار بزرگ را به همراه خواهد داشت. همانگونه که حضرت علی(علیه السلام) می فرماید: «با صدقه، گناهان خود را پاك كنيد و خود را محبوب پروردگارتان گردانيد.»[1] و علاوه بر اجر معنوی و محبوبیت در نزد پروردگار، تحسین مردم را هم در پی خواهد داشت و مردم و اهالی مسجد، این خلق و خو و اهتمام مبلغ دینی به مسجد را الگوی خویش قرار می دهند.


نکته: برخی از مبلغین فعال در طول سفر تبلیغی با جذب صدقات و نذورات مردم در جهت رونق بخشیدن به مسجد فعال هستند و چه بسا از جیب خود نیز مبالغی بر آن بیفزایند(کمک به روشنایی مسجد و کمک به برنامه های  مسجد). برخی دیگر از مبلغین دینی، مقداری از هدیه ای که از مردم دریافت می کنند، اختصاص به مسجد و حسینیه می دهند. ‏


پی نوشت:
1ــ تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 395.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما