مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مبلغین و عدم درخواست مزد در مواقع خاص
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

حیدری هستم. از تاریخ 08 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 216 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مبلغین و عدم درخواست مزد در مواقع خاص

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

یکی از برنامه های پیامبران برای پیشبرد تبلیغ خود، اعلام رسمی مزد نخواستن است. مبلغین نیز در مواقع خاص باید از این شیوه استفاده نمایند. طبعا این روش اخلاقی مبلغین دینی، سبب رونق گرفتن تبلیغ آنها خواهد شد.


مبلغین دینی همواره باید به یاد داشته باشند که پیامبران الهی برای رونق گرفتن دین خدا، بر این نکته تاکید می کردند که ما مزد نمی خواهیم. مثلا حضرت موسی(علی نبینا و آله و علیه السلام) به مردم زمان خودش فرمود: «و بر این رسالت اجرى از شما طلب نمى کنم. اجر من جز بر عهده پروردگار جهانیان نیست.»[1]


نکته مهم: البته از آنجا که مخاطب پیامبران، اغلب بت پرستان و بی دینان بودند، پیامبران برای جذب کردن مردم، و نیز خنثی نمودن تبلیغات دروغین سران بی دین ــ اعلام می کردند که ما برای هدایت شما، پول و مایات نمی خواهیم. ولی مخاطب مبلغین ارجمند، مردم معتقدی هستند که چه بسا بخاطر تبلیغ مبلغین به آنها نیز مبالغی هدیه دهند؛ و گاهی بخاطر نداشتن وضع مالی مناسب، و یا خداناکرده غفلت، چندان تمایلی به منبر و سخنرانی نداشته باشند. در اینجا شایسته است که مبلغ بگوید من حاضرم برای شما بی مزد منبر بروم. همین مطلب را دوست مبلغی برای نویسنده تعریف می کرد که بنده به مدرسه روستا پیشنهاد دادم، که حاضرم برای شما بدون مزد، تبلیغ کنم وهمین شیوه باعث بهبود تبلیغ من گردید.


این را هم بایداضافه کرد که در حال کلی مبلغ نباید نسبت به پول گرفتن یا نگرفتن، چیزی بگوید؛ چون در هر دو صورت مشکلات خاص خود را دارد. اما اگر جایی باشد(مثل مدارس و...) که مبلغ احساس می کند در آنجا نیاز به تبلیغ هست؛ ولی بودجه کافی ندارند و غیره، مبلغ باید اعلام کند که من حاضرم بی مزد برایتان برنامه تبلیغی داشته باشم.


----------
پی نوشتها:
1ــشعرا/ 109

*

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما