مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مبلغین و هوشیاری نسبت به کاربرد واژه «نمی دانم»
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

حیدری هستم. از تاریخ 08 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 216 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مبلغین و هوشیاری نسبت به کاربرد واژه «نمی دانم»

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

شکی در آن نیست که مبلغین و روحانیون گرامی باید از لحاظ علمی مسلط باشند، اما گاها پیش می آید که با سوالاتی روبرو می شود که یا بلد نیستند، یا حضور ذهن ندارند و یا جوابش را بصورت ناقص بلد هستند. اینجاست که روحانی مبلغ باید بطور آبرومندانه ای قضه را فیصله دهد.


گر چه اعتراف به ندانستن، بقول معروف، نصف علم است و نباید برای مبلغین ارجمند، این واژه سنگین باشد و در مواقعی هم آن را بکار ببرند، اما طبعا در همه جا امکان استفاده از آن نیست؛ زیرا کسانی دوست دارند از روحانی مبلغ سوال های بی ربط بپرسند و او بگوید نمی دانم، و آنها در بوق و کرنا کنند که روحانیون هیچ چیز بلد نیستند و...


مبلغین باید زیرک باشند و این حدیث مولا امیر المومنین علی(علیه السلام) را در دستور کار خود قرار دهند: «الْمُؤْمِنُ‏ كَيِّسٌ‏ عَاقِل‏؛ مؤمن زیرک و عاقل است.»[1] پیام این حدیث برای مبلغان دینی در شرایط فوق این است که؛ هر راست نشاید گفت. مثلا مبلغی در بین عده ای دانشجو و یا جوان قرار گرفته است؛  لازم نیست اگر جواب سوالات آنها را نمی داند،حتما بگوید نمی دانم؛ بلکه بگوید: باید تحقیق کنم و حضور ذهن ندارم و سخنانی از این قبیل. این گونه برخورد با جوانان، بدون دست پاچگی و اضطراب، خیلی آبرومندانه تر است تا اینکه بگوید: نمی دانم.


این را هم باید متذکر شد بعضی از سوالات مطرح شده از طرف افراد، اشتباه است و جواب ندارد؛ باید مبلغین هوشیار باشند و وقت خود را صرف کلنجار رفتن با آن افراد ننمایند و بگویند: این سوال، جواب ندارد تا برخی فکر نکنند که روحانی مبلغ، جوابش را نمی داند.


-------------
پی‌نوشت:
1ــ تصنيف غرر الحكم و درر الكلم، تميمى آمدى، عبد الواحد بن محمد، محقق / مصحح: درايتى، مصطفى‏، ناشر: دفتر تبليغات‏، سال چاپ: 1366 ش‏، ص89.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما