مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مجموعه ای از احکام رمضان
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

کمانکش هستم. از تاریخ 29 شهریور 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 8 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مجموعه ای از احکام رمضان

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ یکشنبه, 30 مهر 02


چند تا مسئله ی شرعی در مورد ماه مبارک رمضان خدمت عزیزان عرض کنم:
1:اگر کسی در طول روز در خواب محتلم شود
(منی از او خارج شود) روزه اش صحیح است و فقط برای نمازها باید غسل جنابت کند و نیاز نیست فورا غسل جنابت کند.
2:خانمی که حیض یا نفاس شود روزه اش باطل میشود و بعد از ماه رمضان باید قضای آن روزهایی که عذر شرعی داشته را بگیرد و اگر نگرفت تا اینکه رمضان بعدی آمد باید علاوه بر قضا ، روزی یک مد طعام(750 گرم نان برنج یا گندم یا جو ،خرما و مانند اینها)به فقیر دهد.
3:دختری که به سن بلوغ (9 سال قمری که 8 سال و 9 ماه قمری میشود)برسد باید روزه بگیرد مگر اینکه واقعا در صورت سحری کامل خوردن و استراحت در طول روز،روزه گرفتن برایش مشقت فراوان و غیر قابل تحمل باشد.که در این صورت روزه نگیرد ولی بعدا باید قضایش را به جا بیاورد. ولی نکته ای که در اینجا باید رعایت کرد دلسوزی بیجای مادران است در حالی خدا از همه ی ما به بندگانش دلسوزتر است و مادران لازم است نسبت به انجام واجبات فرزندان آنها را تشویق و ترغیب کنند نه اینکه رها کنند و یا در مواقعی که خود حقیر مشاهده کرده ام دخترانشان را به خاطر مقداری ضعف از روزه که طبیعت روزه هست، منع کنند که در واقع به فرزندانشان خیانت میکنند نه دلسوزی!.
چند روزیه در سایه ی غفلت و بیکفایتی مسئولین ، گرد و غبار مهمان استان های زیادی شده اگر زیاد باهش و به حلق برسه روزه باطل میشه لذا دوستان دقت کنند اولا سعی کنند تا جایی که ممکنه از خانه بیرون نیایند و زمانی که بیرون میرن حتما از ماسک استفاده کنند که مشکلی برای روزه ایجاد نشه.
4: حكم تزريق سرم در حال روزه ماه رمضان چيست؟
آيات عظام امام، تبريزى، خامنهاى و وحيد: بنابر احتياط واجب، بايد از تزريق سرم خوددارى كند؛ خواه جنبه غذايى و تقويتى داشته باشد، يا جنبه دوايى و مانند آن.
آيه اللّه بهجت: تزريق سرم روزه را باطل مىكند.
آيات عظام سيستانى، صافى و نورى: تزريق سرم روزه را باطل نمىكند ؛ خواه جنبه غذايى و تقويتى داشته باشد، يا جنبه دوايى و مانند آن.
آيه اللّه فاضل: اگر سرم جنبه غذايى و تقويتى داشته باشد، بايد از تزريق آن خوددارى كرد ؛ ولى اگر جنبه دوايى و مانند آن داشته باشد، تزريق آن اشكال ندارد.
آيه اللّه مكارم: تزريق سرمهاى وريدى براى روزهدار جايز نيست.
دوستان اگه سوالی داشتند سوالشون رو همراه نام مرجع تقلیدشون بیان بفرمایند، در خدمت هستم.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما