مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مراحل خواستگاری صحیح از نگاه کارشناسان ازدواج.
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سیدمرتضی هستم. از تاریخ 03 اردیبهشت 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 11 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مراحل خواستگاری صحیح از نگاه کارشناسان ازدواج.

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

مراحل خواستگاری صحیح از نگاه کارشناسان ازدواج.

همان گونه که می دانیم ازدواج یکی از مسائل اساسی در زندگی هر فردی محسوب می‌شود و در دین مبین اسلام جایگاه ویژه و خاصّی برای آن وجود دارد. و در مجموع دستوراتی در این باره مطرح شده است که رعایت این دستورات باعث میشود که ما یک انتخاب صحیح و درست داشته باشیم. در همین رابطه گفته شده است که خواستگاری و گزینش همسر مراحلی دارد که به طور خلاصه به این مراحل اشاره می نماییم. این مراحل عبارتند از:

یک). مشورت با دیگران: نخستین قدمی که باید در خواستگاری برداریم این است که با دیگران مشورت کنیم و هرگز نباید با تکیه به نظرات شخصی و مشورت نکردن با دیگران در این زمینه اقدام نماییم. این را باید بدانیم که جوانان بسیاری مسایل ازدواج را نمی دانند و این مشورت کردن است که باعث می شود با نگاهی باز و به دور از احساسات اقدام به گزینش همسر نمایند.

۲). تحقیق و جستجو: مرحله بعدی در انتخاب همسر این است که با تحقیق و جستجو درباره طرف مقابل نسبت به او شناخت پیدا نماییم. درباره تحقیق کردن بهتر است که از همسایگان و اهل محل او پرس و جو صورت پذیرد.

3). گفت و گوی آزاد و مستقیم: مرحله آخر در خواستگاری گفتگوی آزاد و مستقیم میان دختر و پسر می باشد. هنگامی که دو طرف یک شناخت نسبی نسبت به یکدیگر به دست آوردند، ‌می توانند تحت نظارت والدین و بر اساس موازین اسلامی با یکدیگر صحبت کنند و گفت و گوی مستقیمی را داشته باشند تا نسبت به شرایط یکدیگر بیشتر آگاهی پیدا نمایند.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما