مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مراقب حیله های شیطان باشیم
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

رجبی هستم. از تاریخ 02 مهر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 8 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مراقب حیله های شیطان باشیم

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ شنبه, 29 مهر 02


در کنار جشن و سرور و شادی در این عید بسیار با ارزش و با اهمیت که خداوند حضرت محمد بن عبدالله(ص) را به پیامبر برگزید و برای همیشه شیطان را از اینکه پرستش شود ناامید کرد، خوبه به بعضی نکات هم توجه داشته باشیم:

1. حواسمان باشد یکی از دلائل شادی ما در عید مبعث به خاطر ناامیدی شیطان از پرستش است ، همانطور که امام علی (ع) می فرماید: هنگامی كه وحی بر آن حضرت نازل شد، صدای ناله شیطان را شنیدم، به رسول خدا عرض كردم: این ناله چیست؟ فرمود: این ناله شیطان است و علت ناله‏اش این است كه او از اینكه در روی زمین اطاعت شود، ناامید گشته است. آنچه را من می‏شنوم تو نیز می‏شنوی و آنچه را می‏بینم تو نیز می‏بینی جز اینكه تو پیامبر نیستی، بلكه وزیر (من) و بر خیر و نیكی هستی.».1.

شیطان ناامید شده از اینکه که در کل جهان و همه عالم پرستیده شود ولی نا امید از من و شما نیست! باید همیشه مواظب مکر و حیله های دشمن درجه یک خود باشیم او با تمام ابزارها به جنگ ما آمده پس ماهم باید با تمام ابزارها(علم - معرفت - توسل- توکل - مشاوره - تفکرو....) به جنگ او برویم و در این راه کوتاهی نکنیم که اگر غفلت کنیم او ما را تا دم در جهنم با خود خواهد برد!

2. اینکه باید حواسمان باشد گرفتن جشن و عروسی و... بسیار خوب است در این ایام ولی طبق احادیث در روزهای خیر مثل جمعه همچنان که ثواب دوبرابر است گناه هم کیفر دوبرابر خواهد داشت ! یعنی به جای اینکه در این روزهای عید و میلاد ثواب کنیم ، دنیال گناه نرویم چون عواقبش هم سنگین تر است و نباید باعث آزار و ناراحتی ائمه و اهل بیت و امام زمان از خود باشیم! نباید به بهانه جشن مبعث یا غیره از موسیقی مطرب ، با ظاهری آرایش کرده در مقابل نامحرمان ، آزار و اذیت همسایه و رعایت نکردن حق همسایه مثلا با صدای بلندگوی زیاد و....!!

گاهی که عروسی های آنچنانی پر از آهنگهای مطرب و قاطی شدن دختران و پسران و ..... را می بینم که در اعیادی مثل مبعث و... برگزار میشود با خود میگویم کاش همچین عروسی هایی در این اعیاد برگزار نمیشد چون اینها دو تا گناه میکنند هم زندگی مشترکشان را با لهو و لعب و.... آغاز میکنند ، هم در این روز که گناه هم دو برابر است !!!

پس چه خوب است حواسمان باشد که مخصوصا در این ایام پر خیر و برکت دنیال افزودن معارف دینی خود باشیم در کنار جشن و سرور و شادمانی که حتما باید باشد....!!

منابع :

1..(نهج البلاغه، صبحى صالح، خطبه 192)

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما