مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مسجد پایگاه مسلمین
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

فریدونی هستم. از تاریخ 08 اسفند 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 12 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مسجد پایگاه مسلمین

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ شنبه, 29 مهر 02


برای هر دین و مذهب ومکتبی جهت تشکل پیروان خود و اجرای برنامه هایشان یک پایگاه لازم و ضروری است .از تاریخ استفاده میشود که تمام مکتب ها اعم از حق و باطل از پایگاهی برخوردار بوده اند مانند کنیسه برای یهودیان و کلیسا برای مسیحیان و آتشکده برای زرتشتیان. ولی برای دین اسلام پایگاهی است که خداوند خودش آن را نامگذاری کرده است به نام مسجد که در لغت یعنی سجده گاه و در اصطلاح به مکان سیاسی،عبادی ،فرهنگی،مشورتی و تربیتی مسلمانان گفته میشود که از قداست و معنویت بالایی برخوردار است.

فضیلت و جایگاه مسجد در روایات :

فضایل مسجد در آیات و روایات فراوانی مورد تاکید قرار گرفته است از جمله :

امام صادق علیه السلام می فرمایند: مَنْ‏ مَشَى‏ إِلَى‏ الْمَسْجِدِ لَمْ‏ یَضَعْ‏ رِجْلَهُ‏ عَلَى رَطْبٍ وَ لَا یَابِسٍ إِلَّا سَبَّحَتْ لَهُ الْأَرْضُ إِلَى الْأَرَضِینَ السَّابِعَة[1]   ... هر کس به مسجد رود،پایش را بر هیچ تر و خشکی نمیگذارد مگر اینکه تمام زمین های هفتگانه برای او تسبیح میکنند .

همچنین از رسول خدا صلوات الله علیه و آله نقل شده: مَنْ‏ مَشَى‏ إِلَى‏ مَسْجِدٍ مِنْ‏ مَسَاجِدِ اللَّهِ‏ فَلَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ خَطَاهَا حَتَّى یَرْجِعَ إِلَى مَنْزِلِهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ وَ مُحِیَ عَنْهُ عَشْرُ سَیِّئَاتٍ وَ رُفِعَ لَهُ عَشْرُ دَرَجَاتٍ[2]  ... هر کس به مسجدی از مساجد خدا برود برای او در مقابل هر قدمی که برمیدارد ده حسنه نوشته میشود و ده سیئه(گناه) از او پاک میشود و ده درجه بر درجاتش افزوده میشود تا اینکه به خانه برگردد .

نقش مسجد و جماعت مسلمانان :

حضور در مساجد و جمع امت اسلامی برکات زیادی دارد و فاصله گرفتن از جامعه اسلامی خطرناک است آنان که نمیخواهند در جمع مسلمین باشند نوعا آدم های بی توفیق و بی تفاوتی هستند و چندان علاقه ای به پیشرفت دین اسلام ندارند ترسو و ضعیف و محروم هستند .ببینید این روایات را :

از پیامبر اکرم : الجماعة رحمة و الفرقة عذاب[3]  ... جماعت (موجب نزول) رحمت و جدایی (باعث) عذاب است.

یا فرمودند : من‏ سرّه‏ أن‏ یسكن‏ بحبوحة الجنّة فلیلزم الجماعة[4]  ... هر کس دوست دارد در وسط بهشت ساکن شود،باید همراه با جماعت(مسلمین) باشد.

اهمیت حضور در نماز جماعت :

مرد نابینایی خدمت ایشان رسید و عرض کرد یا رسول الله من نابینا هستم گاهی اذان را میشنوم اما کسی را نمی یابم که مرا به جماعت و نماز با تو برساند پیامبر فرمود: شُدَّ مِنْ‏ مَنْزِلِكَ‏ إِلَى الْمَسْجِدِ حَبْلًا وَ احْضُرِ الْجَمَاعَة[5]  ...از منزلت تا مسجد طنابی ببند و در نماز جماعت حاضر شو .

 

 

 

 

 

 


[1]- بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏81، ص: 13

[2]- وسائل الشیعة، ج‏5، ص: 201

[3]-نهج الفصاحة ص: 433

[4]- نهج الفصاحة  ص: 736

[5] - تهذیب الأحكام (تحقیق خرسان)، ج‏3، ص: 266


 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما