مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مسلمانان، چوب خدا را در دست داشتند!
امتیاز کاربران 5

تولیدگر گرافیک

sepanta هستم. از تاریخ 06 اردیبهشت 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 752 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مسلمانان، چوب خدا را در دست داشتند!

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

بعضی از زرتشتیان، البته در صدر آنها موبدان نسبت به مسلمانان کینه به دل داشتند و می گفتند که مسلمانان متجاوز هستند و رفتار خصمانه ای با ما داشتند.

استاد زرینکوب درباره چنین افرادی می نویسد: خود و پدرانشان یکی دو نسل پیش در نبردهای خسروپرویز چه رفتارهای خصمانه ای با مغلوبان داشتند. اما به قول  عبدالحسین زرینکوب، خود موبدان و بزرگان ساسانی وقتی قدرت را در دست داشتند همین رفتار را با دیگران داشتند. این سخن یادآور این ضرب المثل است که همه با آن آشنا هستیم: «چوب خدا صدا ندارد»  

وی در کتاب « تاریخ مردم ایران» می نویسد: مالیاتی که مسلمان از زرتشتیان می گرفتند خیلی هم غیرمنصافانه نبود. زرتشتیانی که مالیات پرداخت می کردند مورد آزار و اذیت قرار نمی گرفتند. ایشان در ادامه می گوید: که در درگیرهای اولیه باعث خرابی هایی شد اما بعد از مدتی غالب و مغلوب با هم سازش کردند و ویرانی و خسارات جبران شد.


منبع: مقاله مسلمانان، چوب خدا را در دست داشتند:
https://www.adyannet.com/fa/news/30834

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما